handdator

Visa fullständig version : Vad är en styrkod?



EkanSvahn1
2017-09-05, 20:41
Hallå!

Har en ny bil på väg hem men den fortsätter bli försenad på grund av att den saknar styrkod, min säljare kan inte förklara vad som menas med det och inte heller varumärkeschefen. Jag har försökt leta med ljus och lykta på nätet men inte fått någon klarhet i vad egentligen är.

Så jag vänder mig till er vänliga och duktiga supermänniskor för hjälp! :)
tacksam för svar.

Peter-C
2017-09-05, 20:51
Bör vara en utrustning punkt som inte går att färdigställa. Mao modulen saknas.

/Peter

Marcus
2017-09-05, 23:01
Dåligt av återförsäljaren att inte kunna ta reda på och förklara vad för någon komponent som saknas. Jag hade hoppat över ÅF och pratat med VW Sverige direkt.

BjornL
2017-09-06, 03:00
Om säljaren inte kan ge något svar så är det väldigt konstigt. Som jag känner till det så finns det två saker som kan ställa till det och det är materialbrist eller modellårsskifte. Båda sakerna ska säljaren ha koll på, även om han såklart inte kan påverka det.

Peter56
2017-09-06, 10:05
Jag vet inte vad styrkod är. Men jag som har jobbat som bilsäljare (ett japanskt märke) kan i alla fall säga att om jag hade fått en sån fråga av en kund så skulle jag ha kontaktat generalagenten för att få svar på frågan och därefter ge kunden ett svar. Säljaren ska besvara kundens frågor även han/hon inte kan påverka läget.

Marcus
2017-09-06, 10:47
Så här kan styrkoder se ut:

9503

EkanSvahn1
2017-09-06, 13:16
Tack alla! Nu börjar det klarna för mig.
Ni är grymma!!

Ja, kanske lite dåligt engagemang av säljaren att inte återkoppla eller ta reda på felet. Har man köpt en bil för 500k så är man mest intresserad av vad som händer och vill vara lite delaktig i processen, det är ju trots allt ett stort köp.

Peter56
2017-09-06, 15:19
Tack alla! Nu börjar det klarna för mig.
Ni är grymma!!

Ja, kanske lite dåligt engagemang av säljaren att inte återkoppla eller ta reda på felet. Har man köpt en bil för 500k så är man mest intresserad av vad som händer och vill vara lite delaktig i processen, det är ju trots allt ett stort köp.

Jag håller med dig, uselt av säljaren. Han/hon bör vara intresserad av kunden även efter det att kontraktet är underskrivet.