handdator

Visa fullständig version : Lackkonservering/spot repair, vad rekommenderas ?



R.S
2007-09-22, 15:50
Hej !

Efter att ha läst om olika lackkonserveringar och spot repair företag blir jag alltmer osäker på vad jag ska satsa på. Kanske finns det någon här som har koll / har testat olika lackbehandlingar och vet vad de går för ? Är ute efter bra grejer i vettig prisklass (max ca 6000:-). När det gäller spot repair är jag osäker på vad man ska satsa på (se nedan beskrivning).

Förutsättningar:
VW Golf GTI (2005), Black Pearl Metallic
Repig vid dörrsidorna (inga djupa), små märken på motorhuven, kraftigt repad list/insteg under backluckan (lacka om / byta ut eller ?)

Bilen är tidigare Tefcar behandlad (inte av mig). Jag har läst en del om Ditec, Perma-Shine, Mr.Cap.

Vilken av dessa / andra behandlingar är bäst ? Var först inne på Ditec men fick sedan info om Perma-Shine som verkar vara bra (lockande med att ingen återbehandling behövs).

Alla tips och rekommendationer om ovanstående mottas varmt.

...Från en ny VW ägare och ny forum's medlem.

jocke.w
2007-09-22, 16:31
Hej !

Efter att ha läst om olika lackkonserveringar och spot repair företag blir jag alltmer osäker på vad jag ska satsa på. Kanske finns det någon här som har koll / har testat olika lackbehandlingar och vet vad de går för ? Är ute efter bra grejer i vettig prisklass (max ca 6000:-). När det gäller spot repair är jag osäker på vad man ska satsa på (se nedan beskrivning).

Förutsättningar:
VW Golf GTI (2005), Black Pearl Metallic
Repig vid dörrsidorna (inga djupa), små märken på motorhuven, kraftigt repad list/insteg under backluckan (lacka om / byta ut eller ?)

Bilen är tidigare Tefcar behandlad (inte av mig). Jag har läst en del om Ditec, Perma-Shine, Mr.Cap.

Vilken av dessa / andra behandlingar är bäst ? Var först inne på Ditec men fick sedan info om Perma-Shine som verkar vara bra (lockande med att ingen återbehandling behövs).

Alla tips och rekommendationer om ovanstående mottas varmt.

...Från en ny VW ägare och ny forum's medlem.


Vänd dig till en av dom stora firmorna.....

Spelar istort sett ingen roll vilken, då det istort sett är samma jumbolumbo i smeten ;-D

Det är skillsen som avgör!!!!!

Och av vilken anledning skulle inte det behövas återbehandling???? runt 1år håller en normal lackförsegling var du än vänder dig.

Hör runt lite och ta dom med mest nöjjda kunder...

Premis
2007-09-22, 17:31
Vänd dig till nån som kan polera, att lägga lackskyddet är inte det svåra utan att göra underarbetet. Jag hade lämnat det till nån mindre firma/person som är proffs om du inte vill lära dig själv (vilket ju kan vara kul).

FiNCH
2013-03-12, 11:44
Jag tänker oxå lackförsegla bara inom ngn vecka! Jag är galet paranoid och tänker kräva att få vara med när dom gör det. Jag vill se hur dom gör och gör dom ngt tokigt så blir det Lederhosen (Njae men nästan...).

Funderar på MrCap i Uppsala då en på Garaget.org som har en Golf R gjort sin där å han blev nöjd!

Har ni några tips på ställen ni vet är bra?

Ama303
2013-03-12, 12:07
lämnar alltid in mina bilar till mr.cap i haninge. polering/försegling/vaxning toning, de gör allt och alltid med lika bra resultat.
kan verkligen rekommendera de.

i övrigt så tror jag som andra att kvalitén på slutprodukten hänger mer på kunskapen hos den som utför jobbet än på själva produkten de använder sig av.

FiNCH
2013-03-12, 13:27
Bokat försegling på MrCap i Haninge.
Även bokat 6000mil Service som kostar galna 9000+ kr :S