handdator

Visa fullständig version : Felkoder(Vag-Com) VW Vento VR6 starta ej



Davidsson
2007-09-21, 23:15
Har hållit på med en VW VENTO VR6 ett tag nu. När man vrider nycklen så händer inget alls. Försökte scana av den med Vag-Com men hittade ej styrdornet för motorn. Om jag förstår rätt så har datorn skickats iväg av tidigare ägare för chipning men om han fick i sta den el ej vet jag inte. Fick dock fram dessa koder (tror det har något med saken att göra)



Adress 25: Startspärr Labels: 1H0-953-257.LBL
Artikelnr: 1H0 953 257 B
Komponent: IMMO VWZ3Z0S1225855 V00
Kodning: 09600
Verkstad #: WSC 40581

2 Funna fel:
00546 - Dataledningen är defekt
27-00 - Orimlig signal
01179 - Felaktig nyckelprogrammering


35-00 - -

Mini_me
2007-09-22, 00:29
Dom där koderna behöver inte vara ett fel. Om dom stämmer ska bilen starta till för att sen dö direkt. Fel aktig nyckel prog. tyder på att det är fel nyckel eller att den inte är kodad...fast det kan vara att den har "tappat" minnet. Data ledning defekt kan komma ifrån att det inte finns tt M-styrdon.

När jag chipa om min box så hade jag fått ett tomt e.prom och då fanns inte boxen enligt VAG 1551...men med orginal chip funka det.

Testa med en annan box eller med orinal chip...då borde det funka. Och skulle den bara starta och lägga av får man prova att koda in nyckeln och anpassa Stöldstyrdon och motorstyrdon mot varandra.

Lycka till!

Henrik.M
2007-09-22, 00:30
2 Funna fel:
00546 - Dataledningen är defekt
27-00 - Orimlig signal
01179 - Felaktig nyckelprogrammering

Imobbilizerstyrdonet får ej kontakjt med nyckeln därav startar ej bilen.

Kan vara 3 fel. (enklast först i listan)

1.Nyckeln är defekt (prova din andra bilnyckel)

2.Ledningen mellan mottagarspolen i tändningslåset och immobilizer styrdonet defekt. (byt motagarspole)

3.Imobilizerstyrdon defekt (Du måste byta styrdonet och lämna in bilen på VAG för att koda in samtliga dina nycklar mot startspärren , såvidare du inte har den 4-siffriga nyckelkoden kvar som följde med när bilen var ny och skrapades fram på en svart skrapbricka.
Har du ej kvar nyckelkoden måste kodningen ske online på VAG mot fabriken).

Dom 3 sakerna kan vara fel iaf om man ska gå efter felkoden.

Henrik.M
2007-09-22, 00:31
Var visst någon som hann före med svar. =)
Jag skriver för mycket.

Mini_me
2007-09-22, 00:45
...fast du är mer utförlig än mig när det börjar bli dax för nytt dygn *Grus i i ögonen* =)

Henrik.M
2007-09-22, 00:51
...fast du är mer utförlig än mig när det börjar bli dax för nytt dygn *Grus i i ögonen* =)

Börjar bli dags för fredagswiskeyn......innan klockan blir lördag.
Är själv mör i huvudet eftersom jag har fått för mig att börja snusa ONICO idag.......måste dra ner på nikotinbegäret från 1 dosa om dagen till iaf något mindre....därav tobak/nikotinfri snus. (Vilket bara gör mig grinig och förvirrad).

Davidsson
2007-09-25, 07:30
Tack för hjälpen ska kolla upp detta. Några mer förslag på vad det kan vara.