handdator

Visa fullständig version : vilka bromsbelägg rekomenderas om man vill att det ska damma mindre



rs_danne
2017-06-21, 21:16
bilen är en seat exeo st 2,0tsi -2010 motorkod bwe 200hk

tjena jag har ju lackat om mina fälgar till vita och nu har man ju märkt att man får tvätta ofta som faan för o ha fälgarna rena original beläggen dammar en hel del tycker jag och även fast man vaxat fälgarna så vill man ju ändå slippa åka in o spola av dom flera ggr i veckan :P

så nu undrar jag om det är nån som har nå bra bromsbelägg att rekomendera som dammar mindre funderar lite på ebc green stuff

när dessa belägg är dags att byta ut

eller har ni nå andra tips på bra belägg som dammar lite mvh

Haugeman
2017-06-21, 21:35
Kika på brembo hp2000 om du vill ha några som tål lite aktiv körning med lite damm.

Har kört greenstuff och kan inte påstå att dom dammar så mycket mindre än original. Det var visserligen på en dodge ram pickup så något tyngre bil.

Sen kan jag tipsa om att investera i en bra metallpartickel rensare eller bra syrafri wheelcleaner som löser upp bromsdammet och du har en mycket roligare tvättupplevelse. Jag kör nått som heter korrosol eller iron-x (två olika medel med samma effekt)

dessa är inte specifikt för fälgar utan kan även användas på lacken för att ta bort metallparticklar och flygrost.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

rs_danne
2017-06-21, 21:47
Kika på brembo hp2000 om du vill ha några som tål lite aktiv körning med lite damm.

Har kört greenstuff och kan inte påstå att dom dammar så mycket mindre än original. Det var visserligen på en dodge ram pickup så något tyngre bil.

Sen kan jag tipsa om att investera i en bra metallpartickel rensare eller bra syrafri wheelcleaner som löser upp bromsdammet och du har en mycket roligare tvättupplevelse. Jag kör nått som heter korrosol eller iron-x (två olika medel med samma effekt)

dessa är inte specifikt för fälgar utan kan även användas på lacken för att ta bort metallparticklar och flygrost.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

okeej tackar för tipset får kolla på det :D

rs_danne
2017-06-22, 13:49
Kika på brembo hp2000 om du vill ha några som tål lite aktiv körning med lite damm.

Har kört greenstuff och kan inte påstå att dom dammar så mycket mindre än original. Det var visserligen på en dodge ram pickup så något tyngre bil.

Sen kan jag tipsa om att investera i en bra metallpartickel rensare eller bra syrafri wheelcleaner som löser upp bromsdammet och du har en mycket roligare tvättupplevelse. Jag kör nått som heter korrosol eller iron-x (två olika medel med samma effekt)

dessa är inte specifikt för fälgar utan kan även användas på lacken för att ta bort metallparticklar och flygrost.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

föresten vet du vart de där brembo hp 2000 finns att köpa nånstans mvh

vfr
2017-06-22, 15:00
Det verkar som att dessa (https://www.reservdelar24.se/brembo-7477617.html) har. Kolla så att dom till just din bil.

Annars kolla med Brembo Scandinavia AB i Göteborg. Jag tror att det var dom jag köpte genom. Det är en liten firma som säljer mycket till racefolk.

cheba
2017-06-23, 17:23
Jag beställde HP2000 till min bil i förra veckan från 123bildelar.se. Det var där jag fick bäst slutpris eftersom frakten på dessa var gratis, och går man via Refunder när man gör köpet får man 3% rabatt.

Som Håkan säger, kolla så du får rätt belägg till just din bil. Enligt Brembos katalog är det 2 olika belägg innan 06/2009, medan alla senare har samma belägg.

rs_danne
2017-06-24, 15:00
Jag beställde HP2000 till min bil i förra veckan från 123bildelar.se. Det var där jag fick bäst slutpris eftersom frakten på dessa var gratis, och går man via Refunder när man gör köpet får man 3% rabatt.

Som Håkan säger, kolla så du får rätt belägg till just din bil. Enligt Brembos katalog är det 2 olika belägg innan 06/2009, medan alla senare har samma belägg.


okej tackar för svaret min är tillverkad 2009-10 stog det på transportstyrelsen

men det verkar inte finnas hp 2000 på 123bildelar.se till min bilmodell =/