handdator

Visa fullständig version : vart är alla corrado typ inga tillsalu



Rs mannen
2017-06-08, 19:52
hej,

för några år sen bara när jag sökte efter en golf g60 som lite projekt bil fans det ju mängder corrado g60 t salu,
nu finns knappt några, dom som finns är trasiga "lik" eller så är det riktigt fina som folk tror dom är värda sin vikt i guld,

vart har alla försvunnit? lika så golf mk2 16v,

man förstår ju att dom kanske inte är så attraktiva längre, inte äns som första bil då ungdomar idag gärna vill ha 400hk+ å en golf gti blir ju inte så het då med sina 129/139hk inte äns g60 blir ju spec het,
men vart har alla tagit vägen tro? har dom bara grisats ner å sen skrotats?
16v idag börjar ju bli rätt dyra,

eller har åren bara sprungit förbi mig så dom helt enkelt bara är för gamla och ovanliga?

börjar få massa dumma idéer igen, typ som min Jetta G60 och min polo 6n Turbo =)

tips om "billiga" corado mottages med glädje, bara karossen är skapligt fin utan massa rost,
g60 eller 16v kvittar ev golf 16v mk2

Marcus
2017-06-08, 22:02
Sönderskruvade, sönderstylade, våldtagna, krockade, upprostade, skrotade. Och det var från början en udda bil, så. Och tyvärr, åren har sprungit iväg.

Rs mannen
2017-06-08, 22:15
det är väl tyvärr så, men tycker dom försvann väldigt fort, från att ändå vart ganska vanliga,
haft ganska bra span på g60 bilar då jag renoverade g-ladder förr, även kadett GSI 16v som oxo spårlöst försvann för typ 5 år sen, både på vägarna å annonser, g60 bilarna ser man ju iaf fortfarande,

men det är väll bara hålla koll, se om någon med rasad motorn eller liknande dyker upp vilket skulle passa mig rätt bra,

Crille82
2017-06-09, 00:12
Opel Kadett, seriöst? De allra flesta försvann för betydligt mer än fem år sedan... :confused:

Finns ju i alla fall tre Corrado G60 på Blocket nu, särskilt vanliga har de aldrig vart, inte för 10 år sedan heller...

Tänker man efter så ser man inte många bilar från 80- eller tidigt 90-tal alls längre, även de modeller som var vanliga.

Marcus
2017-06-09, 11:40
det är väl tyvärr så, men tycker dom försvann väldigt fort

På slutet går det snabbt...utför...:(

2stroke
2017-06-10, 18:34
Opel Kadett, seriöst ?
De allra flesta försvann för betydligt mer än fem år sedan :confused: :cool: Precis ! :cool:
Opel Kadett av sista generationen ( 1985-1991 ) rostade snabbare än man kunde säga Gevalia.

2stroke
2017-06-10, 18:42
Tips om billiga Corrado / Golf G60 / Golf 16V Mk2 mottages med glädje,
bara karossen är skapligt fin utan massa rost.
Jag börjar få massa dumma idéer igen :) Kan detta vara av intresse ?
http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?23327-Vento-VR6-(-1994-)&highlight=vento+vr6

a128
2017-06-10, 18:50
Världen har blivit med globaliserad med Internet, objekt i bra skick vs. pris köps upp och går på export, där du lägger ut annonsen på Blocket eller etc. så har invånarna i såväl Nigera som Tyskland full tillgång till nämda säljsidor om inte annars av uppköpare som sitter stora delar av dygnet och ha koll på nyinlagna annonser där om priset är fördelaktigt som så säljs på mycket kort tid


:cool: Precis ! :cool:
Opel Kadett av sista generationen ( 1985-1991 ) rostade snabbare än man kunde säga Gevalia.
med en rostskyddsbehandling så hade dom rostat långsammare än man kunde säga gevalia
http://www.dinitrolcenter.se/ eller http://www.clasohlson.com/se/Duschflaska-Pressol/34-433 (se recensioner för recept)
:cool: