handdator

Visa fullständig version : Defa 800 larm trilskar



Ronny
2007-09-20, 23:29
just köpt en 93 med ett defa 800 larm, 1svart fjärr utan extra funktioner, fick bara en nyckel&fjärr med bilen så ja körde till fosie/ekohallen och nyckelservice som finns där.. fick en jättefin ny nyckel! på köpet fick ja en 2grå fjärr till defa (denna med extrafunktioner).. körde bort på brc för att få den kodad,

grabben som kodade den nya 2grå fjärren lyckades avkoda min 1svarta fjärr .. o nu funkar bara min NYA 2grå fjärr!!

har försökt många gånger till att koda in mina fjärrar(2grå & 1svart) men funkar inte.. kommer in i kondningsläget (leden blinkar snabbt) provade att ringa supporten på kg knutsson men de bara sa åt mig att göra som brc grabbarna gjorde.. ingen skillnad

vad ska jag göra!?

R.Grönberg
2007-09-21, 16:57
just köpt en 93 med ett defa 800 larm, 1svart fjärr utan extra funktioner, fick bara en nyckel&fjärr med bilen så ja körde till fosie/ekohallen och nyckelservice som finns där.. fick en jättefin ny nyckel! på köpet fick ja en 2grå fjärr till defa (denna med extrafunktioner).. körde bort på brc för att få den kodad,

grabben som kodade den nya 2grå fjärren lyckades avkoda min 1svarta fjärr .. o nu funkar bara min NYA 2grå fjärr!!

har försökt många gånger till att koda in mina fjärrar(2grå & 1svart) men funkar inte.. kommer in i kondningsläget (leden blinkar snabbt) provade att ringa supporten på kg knutsson men de bara sa åt mig att göra som brc grabbarna gjorde.. ingen skillnad

vad ska jag göra!?


Antagligen så funkar dom väl inte ihop isf, känns det ju nästan som

Mini_me
2007-09-22, 00:47
men...hur många kan man ha på ett gammalt hederligt 800? Är det inte bara 2 då?..var längesen jag lekte med larm..Annars måste det vara nåt knas på nåt...Testa att koda in en svart och en grå då..vad händer då?

Ronny
2007-09-23, 21:57
just köpt en 93 med ett defa 800 larm, 1svart fjärr utan extra funktioner, fick bara en nyckel&fjärr med bilen så ja körde till fosie/ekohallen och nyckelservice som finns där.. fick en jättefin ny nyckel! på köpet fick ja en 2grå fjärr till defa (denna med extrafunktioner).. körde bort på brc för att få den kodad,

grabben som kodade den nya 2grå fjärren lyckades avkoda min 1svarta fjärr .. o nu funkar bara min NYA 2grå fjärr!!

har försökt många gånger till att koda in mina fjärrar(2grå & 1svart) men funkar inte.. kommer in i kondningsläget (leden blinkar snabbt) provade att ringa supporten på kg knutsson men de bara sa åt mig att göra som brc grabbarna gjorde.. ingen skillnad

vad ska jag göra!?


för att avsluta min egen tråd;

jag löste problemet själv.. den "2gråa" fjärren är lite äldre, den "1svarta" är något nyare, dessa fungerar ihop och det är inga problem .. det som var problemet var antagligen att ibland när man kodar in larmfjärrar så dummar sig larmet och man måste "reseta" larmet det gör det själv men man måste köra litegrand.. sen funkar det att koda in nya fjärrar..

defa 800 kan ha 4 st olika fjärrar samtidigt inkodade.. har man ett larm som bara har fjärrar med 1 funktion så går det att bygga ut när som till fler funktioner; bara införskaffa fjärrar som hanterar fler funtioner sen behöver man en power modul som omvandlar signalen ifrån larmet till ett relä.. (på alt av)

larmen kan man får man tag på; din närmsta skrot.. defa.se 800 & cargard.com 950s är bra larm.. reservdelar och kabelstammar till larmen går att köpa på kgknutsson (defa.se)

ha skoj