handdator

Visa fullständig version : Är det nån här som "ful" monterat dragkrok på en Golf 7 r kombi?



Kim
2017-05-22, 15:07
Har tröttnat på att låna polarens bil så fort man ska använda drag.
Jag tänkte kanske nån som redan gjort det och har lite bilder att visa på monteringen.

a128
2017-05-22, 15:33
Kanske bättre att köpa en modellanpassad sats:
http://www.ebay.de/itm/301504931718

vet dock ej om den passar R-modell

mangewide
2017-05-22, 15:50
Haha, ja det ska ju finnas ett gäng som gjort detta ;)

Vet inte om nån vågar erkänna :).

Jag hörde om en som monterade på VW, och avstod från alla garantier :). Lite galet :)

Därför jag köpte en ny GTI istället, ;). Orkade inte göra en ful lösning på dragkroksfrågan... :)

vfr
2017-05-22, 15:52
Kanske bättre att köpa en modellanpassad sats:
http://www.ebay.de/itm/301504931718

vet dock ej om den passar R-modell

Det var säkert så TS menade. Inte "fulmontera" som att sätta dit vilken som helst, utan "fulmontera" som sätta dit en dragbkrok på en bil som egentligen inte är godkänd för det trots att den egentligen är mer eller mindre samma som andra tillåtna modeller.

pudas
2017-05-22, 17:53
Juridiskt räknas det nog som olovlig körning, körning med ett ej registrerat fordon att köra med släp efter en bil som inte är godkänd som dragfordon av tillverkaren.

Kim
2017-05-23, 08:19
Är det ingen här som monterat drag. För jag vill veta hur man gjort med diffusern.

Kim
2017-05-23, 08:22
Juridiskt räknas det nog som olovlig körning, körning med ett ej registrerat fordon att köra med släp efter en bil som inte är godkänd som dragfordon av tillverkaren.

Moralpolisen har vaknat. Din åsikt är av inget intresse här.

pudas
2017-05-23, 11:16
Moralpolisen har vaknat. Din åsikt är av inget intresse här.

Nu var det ju i och för sig inte en åsikt utan ett konstaterande att det är olagligt att köra med släp med en bil som inte är godkänd för det. Sen är det ju upp till varje person hur mycket man ska bry sig om det.
Hur intressant detta är för dig eller andra som besöker forumet kan jag inte spekulera över, men helt klart tycker ju du att det var av "inget intresse".
Om nu mitt inlägg var för mycket utanför trådens ämne så ber jag forumets moderator att ta bort inlägget.
Att kalla en forummedlem "moralpolis" är nedvärderande och hör hemma mer på Flashback eller Facebook!

mangewide
2017-05-23, 12:10
Moralpolisen har vaknat. Din åsikt är av inget intresse här.

Kontakta nån av dragkroks montörerna på blocket!. Jag hitta där som kunde göra det på plats hemma för en bra peng.! :)

Peter-C
2017-05-23, 18:26
Nu var det ju i och för sig inte en åsikt utan ett konstaterande att det är olagligt att köra med släp med en bil som inte är godkänd för det. Sen är det ju upp till varje person hur mycket man ska bry sig om det.
Hur intressant detta är för dig eller andra som besöker forumet kan jag inte spekulera över, men helt klart tycker ju du att det var av "inget intresse".
Om nu mitt inlägg var för mycket utanför trådens ämne så ber jag forumets moderator att ta bort inlägget.
Att kalla en forummedlem "moralpolis" är nedvärderande och hör hemma mer på Flashback eller Facebook!

@Pudas
@Kim

På ett sådant här forum kan vem som helst registrera sig och posta ett inlägg. Ni har olika syn på vad som är väsentligt i ärendet, respektive nedvärderande. Vi vill inte ha osakliga personangrepp, (så långt har det inte gått heller).

Själv så ska jag inte "fulmontera" något drag på R:n så jag har inget att bidra med i ämnet, inte heller vad påföljden blir om det uppdagas. Besiktning har naturligtvis en del att säga när bilen blir äldre.... Då får man ta bort alla spår inför varje besiktning. Vilket pyssel....

/Peter just nu moderator

PS Kolla på
http://www.vwroc.com/

eller
http://www.golfmk7.com/forums/

Kanske där finns något. Problemet är nog att ingen vill tala om det öppet.

Kim
2017-05-23, 20:08
Man skulle ju tror att de är kriminellt att montera drag på en bil som inte är typgodkännd för drag.
Du kan ju ha drag för att tex ha cykel på eller en cross på, men då måste man svetsa en mutter eller liknande på kulan. Kroken är lika olaglig som enn takräcke. Nog med de nu.

mangewide
2017-05-23, 21:59
Man skulle ju tror att de är kriminellt att montera drag på en bil som inte är typgodkännd för drag.
Du kan ju ha drag för att tex ha cykel på eller en cross på, men då måste man svetsa en mutter eller liknande på kulan. Kroken är lika olaglig som enn takräcke. Nog med de nu.

Jaha är det verkligen så enkelt att få det "lagligt". Tycker det var intressant..

Sen håller jag med att det ska vara sån hysch hysch om att montera drag. På sådan här forum så har ju 75% olagliga bilar..

Man får ju inte ändra nått på en typ GK bil :)

Så hjälp till med denna fråga nu Boyz, är ju en intressant fråga ;)