handdator

Visa fullständig version : Golf 7.5 Led problem



danne9900
2017-05-14, 18:17
Hej alla!


Jag är ny på detta forum!


Nu är det såhär..
Jag har beställt en Golf SC GT R-line och tagit det mesta i utrustningsväg, bla. Led strålkastare med varselljus.


Om man (precis som jag gjorde) väljer natt läge i Volkswagen konfigurator så ser man klart och tydligt att båda LL:en lyser (varselljusen) i lyktorna.


I mitt fall valde jag pluspaket och tog det första alternativet som är "utan kostnad" (led strålkastare med varselljus)
Skillnaden är ganska löjlig (3***:-) men det blev så.


Nu visar det sig att det är bara dem yttre L:en som lyser och lika så blinkersen.
Tittar man in i lyktan så ser det ut som det sitter led i dem inre bara att dem är "avaktiverade"


VW verkar inte veta detta själva då jag ringt till olika handlare.


visuellt är det ingen skillnad på dynamic lykta och vanlig led och det känns konstigt att VW skulle tillverka olika utan stöd för det andra osv... visst motoriseringen av dynamic säknas ju säkert.


Tror ni lite kodning kan lösa problemet?
Några reservdels skisser har jag inte sett då dessa är så nya..

Hanzzo
2017-05-15, 00:22
Här är en post från motor-talk.de med två skisser, en för strålkastare utan DLA och en med: http://www.motor-talk.de/forum/golf-vii-facelift-2016-t5418767.html?page=592#post49840058

Det ser onekligen ut som att det är två helt olika uppsättningar med led:ar, så mer jobb än att bara koda om lär det i alla fall vara. Jag tycker också det är väldigt konstigt att Volkswagen inte informerat handlarna om det här. Speciellt nu när man kan välja till dynamiska blinkers bak - kunder som väljer till det lär ju bry sig om hur det ser ut framtill också.

danne9900
2017-05-16, 09:40
Jahaa...

Där ser man!
Nej, dem ser ut att vara specade olika..

Väljer man R-Line samt de leden som jag har så får man inte kurvljus.
Man måste välja R-line i kombination med Pluspaketet för att få kurvljus...

Det är en konstig detalj och jätte svår att upptäcka..

BTW Denna bil har Dynamiska blinkersbak men återförsäljaren förstod inte vad jag menade med att båda varselljusen inte lyser. https://www.blocket.se/ystad/Volkswagen_GOLF_LIM_1_4_TSI_150_73092109.htm?aw=1

Som sagt ingen vet så mycket om detta ännu..