handdator

Visa fullständig version : Klubben i samarbete med VW runt STCC i år?



mangewide
2017-04-25, 19:19
Tänkte att i år är det ju århundrades händelse i STCC Sverige att man kör med så många Golf GTIer!.

Det har ju aldrig hänt i motorsverige att så många GTIer är aktiva och tävlar.

Finns det nån tanke med nått event eller sommarbete med Svenska VAG runt detta och STCC?

Känns ju som en galen bra reklam för GTi klubben detta! .

Såg att de haft test för STCC igår, och då hade den VW med ett gäng nya Golf GTier.

Så nån kontakt med med VW om rabatt på STCC evenemang eller liknande?! :)

https://www.instagram.com/p/BTTZE-njqZ0/?taken-by=volkswagensverige
https://www.instagram.com/p/BTThfhJj_dR/?taken-by=volkswagensverige

Peter-C
2017-04-25, 21:09
Vi är Volkswagen Club Sweden sedan några år tillbaka. Vi ser oss som en VW-klubb där alla VAG intresserade personer kan vara med, dvs vi är även en VAG-klubb. GTI är en delmängd av de bilmodeller som intresserar våra medlemmar.

I år noterar vi en stor förändring vad det gäller STCC upplägget. Tittar vi på teamen så finns där VW / Seat / Audi vilket är mycket glädjande tycker jag.

Åk och titta på STCC i år – kan bli spännande, särskilt om man är VAG intresserad! Det ska jag göra!

Detta är mycket upplyftande efter att VAG lagt ner VW-WRC satsningen samt icke minst nedläggningen Audi LMP1 satsningen med Le mans 24 timmars som kulmen på säsongen.

Svaret på din fråga är att vi har ingen kontakt med STCC. Det går ju att besöka tävlingarna ändå! Om du har några kontakter som kan vara gynnsamma för klubben i detta sammanhang så PM:a gärna mig.

PS Du borde bli "riktig" medlem i vår klubb Magnus ;). Då kan du prova den nya bilen på vårt event på Kinnekulle! Förvisso inte som STCC men ändå "på riktigt" :D:D.

/Peter

mangewide
2017-04-26, 07:09
Vi är Volkswagen Club Sweden sedan några år tillbaka. Vi ser oss som en VW-klubb där alla VAG intresserade personer kan vara med, dvs vi är även en VAG-klubb. GTI är en delmängd av de bilmodeller som intresserar våra medlemmar.

I år noterar vi en stor förändring vad det gäller STCC upplägget. Tittar vi på teamen så finns där VW / Seat / Audi vilket är mycket glädjande tycker jag.

Åk och titta på STCC i år – kan bli spännande, särskilt om man är VAG intresserad! Det ska jag göra!

Detta är mycket upplyftande efter att VAG lagt ner VW-WRC satsningen samt icke minst nedläggningen Audi LMP1 satsningen med Le mans 24 timmars som kulmen på säsongen.

Svaret på din fråga är att vi har ingen kontakt med STCC. Det går ju att besöka tävlingarna ändå! Om du har några kontakter som kan vara gynnsamma för klubben i detta sammanhang så PM:a gärna mig.

PS Du borde bli "riktig" medlem i vår klubb Magnus ;). Då kan du prova den nya bilen på vårt event på Kinnekulle! Förvisso inte som STCC men ändå "på riktigt" :D:D.

/Peter

Ok, ja ni gör ett grymt jobb.Med alla arrangemang ..

Tänkte bara att vi borde rida på vågen nu när 6st GTIer kommer köra i STCC.. :)

Kommer självklart att följa STCC på plats som tidigare år, men dettas år blir ju extrmet mkt roligare med alla nya bilar..

ps har ju en ny GTI på ingång om 2v, så då åker man ju på ett medlemskap. Så ska förhoppningsvis bli lite körning, iallafall Lunda är bokat ;) Efter 15års uppehåll sen man körde GTI innan... ;)

Peter-C
2017-04-26, 07:45
Instämmer med dig :D!


/Peter