handdator

Visa fullständig version : Extra backljus - kablage?



jastrack
2017-04-06, 11:56
Någon som satt extra LED-backljus till eran passat (alltrack)? (2014)

(nej, jag vill inte se ut som en civil polisbil :D...körs mycket hästsläp och släp så behöver lite extra hjälp).

Jag hittar ingen genomföring från bagaget (vänstra sidan där extra batteriet sitter). Någon som har gjort det och har ett tips?

vfr
2017-04-06, 12:10
Det räcker inte att sätta LED-lampor av lämplig modell? Det skulle iallafall vara avsevärt mycket mindre jobb.

jastrack
2017-04-06, 12:28
Blir bara marginellt bättre tycker jag därav dessa extra så att säga.

a128
2017-04-06, 13:51
Inte på en passat men väl på en VW golf 2009

jag kommer inte ihåg om jag borrade ett hål och satte en gummigenomförning, (bör vara i bakstammen så att fukt inte kommer in)

och kopplade på backljusutgången på släpstyrdonet
:)

jastrack
2017-04-06, 16:33
Inte på en passat men väl på en VW golf 2009

jag kommer inte ihåg om jag borrade ett hål och satte en gummigenomförning, (bör vara i bakstammen så att fukt inte kommer in)

och kopplade på backljusutgången på släpstyrdonet
:)

Lite så jag trodde också. Har köpt relä osv så det får kopplas in på både bakdimljuset (för att kunna tända utan back) samt på backljuset. Får säkra av där också så att det inte går bakvägen.

Tack!

jastrack
2017-04-14, 11:18
Så nu var det fixat!

Blev att jag borrade ut genom plasten/glasfibret (eller vad det nu är) där extrahjulet ska ligga. Drog det i bakkant en bit upp så att det inte kommer så mycket skit och vatten. Gummigenomföring som passade och tjuvade från backljuset. Blev riktigt bra.

Tack för tips!

8929