handdator

Visa fullständig version : VAG Race & Shine Kinnekulle Ring / Götene 12 Augusti 2017 Deltagarlista i 1:a posten



Peter-C
2017-03-30, 13:55
Snart är det dags för Race & Shine - Kinnekulle Ring.


8852

Alla bilmärken är välkomna på banan, utställningen gäller endast VAG bilar.

Eventet anordnas av Volkswagen Club Sweden och Audi Clubsport/NordicAudi gemensamt.
Bavaria Racing är inbjudna att delta.

Avseende bankörningen är även deltagare som inte är medlemmar i ovanstående klubbar välkomna att delta.

I år satsar vi förutom bankörningen även på ”Shine” delen. NordicAudi har sin träff på området och sköter utställning med bedömning av VAG bilar.
Information från NA - Klicka på denna länk (https://nordicaudi.com/artiklar/159/121830)
Mer detaljer kommer senare.

VWCS samarbetspartners kommer att bjudas in till träffen.

Vill du prova din bil på bana, så hjälper vi dig komma igång.
Du får gärna åka med instruktör ett par varv.

Grindarna öppnar Fredag kväll så det kommer finnas möjlighet att övernatta inne på området.
Ät och drick gott och träffa likasinnade, vakna utvilade på plats.
Tillgång till toaletter och omklädningsrum finns.

De som kör på bandagen förväntas att ställa upp som flaggfunktionärer under vissa pass när ni inte kör.

Vi hoppas på att det blir en kanonhelg på Kinnekulle!

Preliminärt Tidsprogram
________________________________________

Fredag 11/8
18.00 Tillgång till området.
________________________________________

Lördag 12/8
08:00 Grindarna öppnar
08:00 - 09:15 - Insläpp/Anmälan/Besiktning fordon
09:15 - 09:30 - Förarmöte
09:30 - 09:40 - Eventuell "Följa John"
09:40 - 16:00 - Körning på banan
12:45 - Extra Förarmöte
17:00 Grindarna stänger

OBS
Obligatorisk närvaro på ett av våra förarmöten för körning på banan.
________________________________________


Prislista:
Körning på banan, medlem i VWCS eller AUDICS: 600:-
Körning på banan Övriga 1200:-

Pr-licens 150:- (om du saknar SBF-licens). Normalt ska SBF-licens finnas.
Medlemskap VWCS: 400:- (300:- följande år)

Besökare: Gratis

Bankörning
Besiktning av fordon kommer att ske innan bankörningen.
Träffen körs under SBF's reglemente ”prova på”.

Bankörningen kommer att ske i 20-minuterspass och varvas mellan Licens/Prova på.

Att tänka på inför bankörning:

* Bilen ska vara gaturegistrerad, kontrollbesiktigad och påställd dvs skattad och försäkrad.

* Mönstrade däck med lagligt mönsterdjup. R-däck är tillåtna.

* Slicks ej tillåtna.

* Tag med körkort.

* Belysning/blinkers fungerar.

* Fukthalten testas i bromsvätskan, så det är bra om denna är bytt inom de senaste 2 åren.

* Inga lösa föremål i bilen.

* Bilen ska vara i god kondition.

* För din egen säkerhet så gäller Hjälm, Heltäckande klädsel i bomull och Handskar.

* Däck och bromsar är i bra skick.

* Miljömatta/presenning under bilen i depån.


Instruktörer finns på plats som du kan åka med, eller som kan åka med dig.
Även besökare får åka med om de har licens/försäkring.

Bankörning - Skicka anmälan till peter.christner@vwcs.se

Skriv följande uppgifter:

Rubrik: Kinnekulle 12/8 2017

VWCS medlemsnr
AUDICS medlemsnr

Namn, Adress, Tel.nr, Personnummer,
Har du licens: (Ja/Nej) , Bil (modell, år), Reg.nummer
Har du "Volkswagen Försäkring" via IF svara (Ja/Nej).

Betalning Bankörning
För att säkerställa ert deltagande betala i förskott till vårt PG-konto: 646 69 95-5
Betalning märks med " KR - namn - eventuellt medlemsnummer ".

Ni som betalar på plats så kan ni betala med Swish eller kontanter, jämna pengar, för avgift + ev PR licens.

Anmälan även på plats, men beakta att antal platser är begränsade!

Ni som vill åberopa "Volkswagen Försäkring" (via IF) måste föranmäla er. Denna försäkring gäller endast betalande medlemmar! Vi behöver veta det 14 dgr innan eventet. Se info i tråden Volkswagen försäkring vid bankörning (http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?21464-Volkswagen-försäkring-vid-bankörning)

Har du frågor om helgens aktiviteter, tveka inte att höra av dig till oss.

info@vwcs.se

eller

Peter Christner
peter.christner@vwcs.se
070-5751231

Välkomna!

Audi Clubsport tar in sina anmälningar själva.

vfr
2017-03-30, 17:06
Jaaa.... Skoj! :D

Peter-C
2017-07-05, 23:00
Nu börjar det närma sig. Kom och kör på Kinnekulle den 12 Augusti!

/Peter

J.L
2017-07-06, 23:10
Ska bli kul, årets höjdpunkt ju!

Peter-C
2017-07-12, 13:43
Ska bli kul, årets höjdpunkt ju!

Det ska bli skoj!

Nu har det börjat komma in lite anmälningar till bankörningen :). Samlar på mig ett antal innan jag lägger ut dem i 1:a posten i denna tråd.

Övrigt:
Till er som anmäler er och har SBF licens - Kolla så att ni betalt årsavgiften till SBF. Annars gäller inte licensen.

Giltig licens ska visas upp vid inpasseringen.

/Peter

BjornL
2017-07-14, 22:17
Skulle verkligen vilja vara med på detta. Det var många år sedan jag körde på Kinnekulle senast och då var det inte krav på licens. Har jag förstått det rätt att man kan lösa det på plats om man saknar licens?
Är Swish ett betalalternativ? Om inte så föreslår jag det.

vfr
2017-07-14, 23:05
Det går bra att lösa en engångslicens på plats.

Peter-C
2017-07-14, 23:28
Skulle verkligen vilja vara med på detta. Det var många år sedan jag körde på Kinnekulle senast och då var det inte krav på licens. Har jag förstått det rätt att man kan lösa det på plats om man saknar licens?
Är Swish ett betalalternativ? Om inte så föreslår jag det.

Som vfr säger "PR licens" á 150:- finns att tillgå. Kom och kör Björn! Bara att maila mig uppgifterna som står i tråden :).

Swish, Izettle eller kontanter. Det går även att betala i förskott till vårt pg konto i tråden.
Denna vecka har det droppat in en del. Det är vi alla glada för.

/Peter

Peter-C
2017-07-21, 08:41
Snart är det bandag på Kinnekulle.

Kom och kör!

/Peter

Jens Herke
2017-07-29, 22:47
Får man någon bekräftelse på anmälan? Anmälde mig igår och betalade in allt idag.
Behöver även tips på boende nära banan,och då gärna nått hotell så man kan få frukost?
Mvh Jens Herke

BjornL
2017-07-30, 04:20
Får man någon bekräftelse på anmälan? Anmälde mig igår och betalade in allt idag.
Behöver även tips på boende nära banan,och då gärna nått hotell så man kan få frukost?
Mvh Jens HerkeRent spontant kommer jag att tänka på https://www.bestwestern.com/en_US/book/hotel-details.88173.html?iata=00171880&ssob=BLBWI0004G&cid=BLBWI0004G:google:gmb:88173

Finns säkert B&B närmare.

Peter-C
2017-07-30, 11:02
Får man någon bekräftelse på anmälan? Anmälde mig igår och betalade in allt idag.
Behöver även tips på boende nära banan,och då gärna nått hotell så man kan få frukost?
Mvh Jens Herke

Hej Jens

Du måste skicka in uppgifter enligt 1:a posten i denna tråd. Skicka till peter.christner@vwcs.se

Jag har bara fått ett frågemail från dig ang pg nr, ingen anmälan till Kinnekulle körningen.

Välkommen :)!
/Peter

Peter-C
2017-07-30, 12:58
Nu har vi fått in 18 anmälningar till bankörningen, så långt.

Många har kommit in denna helg.

/Peter

bmptsi
2017-07-30, 16:27
Ja man fick ju tummen ur och anmäla sej tillslut haha ska bli trevligt.
Kommer det förresten finnas någon möjlighet till mat på området eller blir det till att ta med sej själv?

Peter-C
2017-07-30, 19:06
Grillvagn kommer att finnas på området.

/Peter

Peter-C
2017-08-03, 23:47
Lista inlagt på de som hittills anmält sig. Se första posten. Ni som har VW försäkring, kolla så att ni har fått ett kryss i högra kolumnen.
Maila mig snarast om det saknas kryss.

Betala gärna in era respektive avgifter på vårt PG konto - Se första posten.

/Peter

Mattias
2017-08-04, 00:49
Vilken härlig blandning av bilar, ska bli skoj!
Kinnekulle är känd för att även motorsvaga bilar kan prestera bra :cool:

Peter-C
2017-08-08, 20:22
Nu är det inte många dagar kvar. Skynda er att skicka in anmälan! Totalt är vi nog uppåt 40 deltagare i skrivande stund (Audis lista är inte med i 1:a posten).

/Peter

just4fun
2017-08-09, 21:55
Nu är det inte många dagar kvar. Skynda er att skicka in anmälan! Totalt är vi nog uppåt 40 deltagare i skrivande stund (Audis lista är inte med i 1:a posten).

/Peter

Tänkte komma upp till förarmötet 12,45 måste jag förskottsbetala?
Har licens och medl nr 3270
Jetta gt-vr6

Peter-C
2017-08-09, 23:09
Tänkte komma upp till förarmötet 12,45 måste jag förskottsbetala?
Har licens och medl nr 3270
Jetta gt-vr6

Fördelen med förskottsbetalning är att man får företräde till eventet. Det underlättar även för funktionärer som annars får lägga tid på att ta betalt vid incheckningen.

Svaret är att du kan chansa och betala på plats. Är där platser kvar så får du försöka jaga fatt en besiktningsman samt den du ska betala till. Det ska säkert lösa sig men jag kan inte garantera något. Efter de som föranmält sig släppts in tar vi in "drop in" förare. Antalet är okänt :).

Välkommen!

/Peter

just4fun
2017-08-09, 23:26
Jag hör av mig imorgon vet mera då! I så fall betalar jag in men är inte uppe fören 12,45
Får jag bilen besiktigad då?

Peter-C
2017-08-09, 23:34
Jag hör av mig imorgon vet mera då! I så fall betalar jag in men är inte uppe fören 12,45
Får jag bilen besiktigad då?

Det får vi ordna!

/Peter

Peter-C
2017-08-10, 16:58
Av praktiska skäl får vi stänga förbokning via mail kl 18.00 idag, Torsdag 10 Aug. Under Fredagen finns ingen möjlighet att registrera nya pga att jag befinner mig på annan ort. Tillkommande får köra "Drop in" metoden. Det går ju alltid att ringa under Fredagen. Ska på några olika ställen i vårt land :), dvs sitter i bilen stor del av tiden.

Det borde inte vara några problem då förbokning har varit möjlig i flera månader vid det här laget. Vi ses på Kullen!

/Peter

J.L
2017-08-11, 13:39
Nu närmar det sig :-)

BjornL
2017-08-11, 18:04
Behöver man verkligen ha miljömatta motsvarande? Har inget lämpligt just nu.

cheba
2017-08-11, 18:12
Många brukar köra med vanlig presenning.

BjornL
2017-08-11, 19:20
Många brukar köra med vanlig presenning.Trodde det fanns en men alla används just nu. Ska det finnas under hela bilen eller räcker tex en bagagerumsmatta under motorn?

Edit. Snodde en hos grannen[emoji1]

Dave the brave
2017-08-11, 21:00
Tyvärr kan jag inte vara med och köra imorgon. Mina nya bromsbelägg har inte dykt upp än och de gamla är det inte mycket kvar på. Ni får ha det så skoj ändå :)

BjornL
2017-08-13, 14:21
Tack för en väldigt rolig dag! Det blev bara en halv dag för egen del, men två pass och mycket trevligt folk gjorde ändå dagen komplett. Tummen upp till alla er som lägger tid och energi på att göra detta möjligt!