handdator

Visa fullständig version : Discover Pro ljud problem (nya Tiguan)



mofo
2017-03-29, 11:25
Hej,

Imorse upptäckte jag en mindre rolig grej.
Nämligen ljudet försvinner helt och hållet efter ca 1minut och kommer tillbaka efter att det har varit helt tyst i nån minut. Om jag trucker på power-knapp 2 gånger (off-on) då ljudet är tillbaka på en gång. Detta oavsett ljudkälla.
På väg till jobbet har jag hunnit göra en fabrik återställning bara på radio (innan ag upptäckte att alla ljudkällor är påverkade) och självklart problemet kvarstår.
Any ideas?

Mvh

MacAllan
2017-03-29, 18:03
Hej,

Imorse upptäckte jag en mindre rolig grej.
Nämligen ljudet försvinner helt och hållet efter ca 1minut och kommer tillbaka efter att det har varit helt tyst i nån minut. Om jag trucker på power-knapp 2 gånger (off-on) då ljudet är tillbaka på en gång. Detta oavsett ljudkälla.
På väg till jobbet har jag hunnit göra en fabrik återställning bara på radio (innan ag upptäckte att alla ljudkällor är påverkade) och självklart problemet kvarstår.
Any ideas?

Mvh

Finns väl två sätt att "återställa" systemet, antingen via menyn eller genom att hålla in powerknappen till systemet startar om.

BjornL
2017-03-30, 21:20
Försök åka till VW när det inträffar, eller om du kan framkalla det. Jag fick bytt slutsteget efter att min tappade ljudet i tid och otid.

mofo
2017-03-31, 21:45
När var jag på väg hem samma dag problemet försvann och jag har inte upplevt problemet sen dess.
Får se om det återkommer.
Tack alla för svar.