handdator

Visa fullständig version : Dragkroks problem !



jsohman
2017-03-14, 21:41
Morning korsning !

Har en 12:as Alltrack som jag nu fått ett mysko problem på. Dragkroken går inte att fälla in och VCDS säger avbrott. Men det som är mysko är att bilen tror att släpet är påhängt ännu ?! Prövat radera felkoden men den kommer tillbaka direkt. Har styrdonet farit eller är det något annat ? Redan bytt svänghjulet och dieselvärmaren. Känner inte att jag vill ha skruva något mer på ett tag. Även prövat koppla ur batteriet och satt ihop kontakterna från + och - men fortfarande ingenting.

Vem har en lösning ?!?!

Tack på förhand
Jonatan

BjornL
2017-03-15, 13:57
Har bilen varit påkörd bak?

jsohman
2017-03-15, 14:40
Har bilen varit påkörd bak?


Inte vad jag vet iaf, men jag har då inte blivit det iaf.
Vad tänkte du ? Borde det inte kommit tidigare ? Kört 6000 mil sen vi köpt den

Pelk
2017-03-15, 19:36
Ärgat i släpvagnskontakten, med jordfel som följd?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

jsohman
2017-03-15, 20:57
Ärgat i släpvagnskontakten, med jordfel som följd?


Skickat från min iPhone med Tapatalk


Vet du att det har jag inte ens tänkt på, ska kolla det 👍🏻

BjornL
2017-03-15, 21:35
Inte vad jag vet iaf, men jag har då inte blivit det iaf.
Vad tänkte du ? Borde det inte kommit tidigare ? Kört 6000 mil sen vi köpt den
Jag minns inte vart styrenheten till draget sitter på din, förmodligen innanför klädseln i bagaget, men på någon bil "inom familjen" så sitter den ungefär vid leden till själva kroken och den kan då bli skadad vid påkörning bakifrån eller om man backar in i något eller missar dragstången när man ska koppla på ett släp.

jsohman
2017-03-15, 21:38
Jag minns inte vart styrenheten till draget sitter på din, förmodligen innanför klädseln i bagaget, men på någon bil "inom familjen" så sitter den ungefär vid leden till själva kroken och den kan då bli skadad vid påkörning bakifrån eller om man backar in i något eller missar dragstången när man ska koppla på ett släp.

Tackar 👍🏻 och nu när du säger det så backade in i släpet förra helg för kameran var full med snö. Men jag får ju kontakt med styrdonet genom VCDS

Danne_
2017-03-15, 23:46
Kolla så alla säkringar är hela! Lyser knappen gult men luckan öppen?
Säkring 23 å 25 inne i bilen på vänster sida. Sen säkring 4 i boxen under huven.

Boxen sitter bakom klädseln till vänster i bagaget. Snett ovan dieselvärmarbatteriet.
Vad larmar den avbrott på? spärrmagneten? Lampor? knappen? Kabelstammen går efter balken till kroken så om du backat in
i något så kan det ju blivit någon skada på kablaget.