handdator

Visa fullständig version : Strulande baklucka som lever sitt eget liv.



toppa
2017-02-12, 19:19
Hej!

Vi har en Touran -11 som verkar vara VW´s värsta måndagsexemplar. All skit som har hänt orkar jag inte ens nämna längre. Kan däremot upplysa om att högsta ledningen på VW Sverige har varit inblandad tidigare.

I veckan började bakluckan att uppföra sig illa. Öppnade och låste lite som den ville.Hela tiden. Låste jag med luckan öppen och sedan slängde igen luckan så förblev den låst. Och tyst. Ett tag tydligen. För när vi igår eftermiddag skulle åka iväg hade batteriet laddat ur och luckan var öppen.

Laddade över natten och för tillfället verkar den fungera som den ska. Sist jag var ute var den fortfarande låst och höll inte på att öppna och stänga sig varannan sekund.

Vad ska vi gissa på att det är som strular? Elektroniken? Själva låskistan? Jag har provat att smörja upp låset utan resultat.

Mvh
"Aldrig mer VW"
:cool:

JunJin
2017-02-12, 20:29
Skulle kolla microbrytare på låskistan och kabelstammen vid gångjärnen om det finns på denna modell.

Lizard
2017-02-17, 22:53
En jobbarkompis hade ett liknande problem på sin Passat Alltrack. Det berodde på läckage utav spolarvätska, hål på slangen, vilket medförde kortslutning/överslag. Han upptäckte det genom att innertaket var missfärgat och fuktigt.

//Jens