handdator

Visa fullständig version : Intervalltorkarspak med färddator...



Roffe
2007-09-19, 21:53
I samband med köpet av gti:n så försvann en bekväm grej enligt mitt tycke nämligen intervalltorkar läget... :(

Så nu till frågan finns det en spak med intervall & 1:a & 2:a läge samt att man fortfarande kan justera färddatorn?

Skulle golf III:ans passa ifall man byter både vä-hö? (självklart med färddator.. tänker på vr6:ans)

några andra som gjort denna modifiering?

ypzilon
2007-09-19, 21:56
Vilken bil ska du ha dem i?

Menar du ställbart intervall? Det styr av reläet, det spelar ingen roll vilken spak du använder...

Bengan.U
2007-09-19, 21:58
Hej.

"- I samband med köpet av gti:n så försvann en bekväm grej enligt mitt tycke nämligen intervalltorkar läget... :( "

På de Golf2:or,GTi 16V,jag haft så har det
då varit tre lägen för vindrutetorkaren.
0 ->intervall -> lågfart -> högfart.
samt att bakre torkaren regleras på samma spak
genom tryck framåt och spolning genom
att dra spaken mot ratten.
Dessutom har där varit knapp för färddator.

Så nog finns det spak till din GTi oxå ;-)

MVH/Bengan.U

Roffe
2007-09-19, 21:59
hehe till gti 16v:aren... ställbar är inget krav,
nej jag tänker mer på att min gamla (golf II cl) så fanns de tre lägen på spaken...
intervall (ingen ställbar), 1:a läget & 2:a torkarläget och i gti:n bara 2-lägen (borträknat från läge)


EDIT: Bengan är snabb som vanligt det tackar man för precis sådan spak jag är ute efter.. sneglar i etka lite och försöker lista ut vilken som är vad :S

Bengan.U
2007-09-19, 22:04
Hej.

Du bör kunna hitta en på Bildelsbasen.se...
OBS! att de bytte modell på dem
någon gång -88/89 :-) de nyare är fetare :-)

MVH/Bengan.U

Roffe
2007-09-19, 22:10
jag har de rätt grova.. min är en sann övergångs modell med det nya chassit som sitter i -89 16v arna... tycker ändå jag borde ha tre lägen :S går bara att föra upp och inte ner från noll läge till där intevall läget skall vara aja är väl inte mkt och be om än o ragga tag i en ny.

GTI-nissen
2007-09-19, 22:24
Det har väl knappts sålts en enda VW sedan tidigt 70-tal som inte haft intervalläge?

Roffe
2007-09-19, 22:27
haha nej det är ju det som jag tycker är konstigt, att inte jag skulle ha det,
bilen har ju varit stulen en gång i tiden så tändningslåset är bytt kanske de har förstört något under bytet? för kollar man så ser det nästan omöjligt ut att kunna trycka ner spaken...

Roffe
2007-09-20, 17:29
tog idag reda på varför det inte fanns något intervall läge och här är anledningen

taskig bild:
http://xs219.xs.to/xs219/07384/200709201.jpg (http://xs.to)

Tog bort den så nu är det bara fram med elschemat och klura ut resten...
Trodde det skulle finnas men en snabb titt i intstruktionsboken ;) visar att det är extra utrustning :O men då man har allt det andra kan man ju tycka att det borde varit med hehe...


Edit: Sådär allt klart det räckte tydligen att bara peta väck den vita spärren :S hur kan vw kalla det för extra utrustning? när alla kablar redan är dragna och och det är bara till att plocka väck en liten plast detalj?

Fireball
2007-09-20, 21:22
hur kan vw kalla det för extra utrustning? när alla kablar redan är dragna och och det är bara till att plocka väck en liten plast detalj?

Det där var snudd på rekord! :-)
Slår nästan Volvos 140-hästarsmotor som är exakt samma motor som 170-hästaren. Det enda som skiljer är att gasspjället inte öppnar fullt...

Roffe
2007-09-21, 00:28
Haha mm typ... men varför betala extra för något som tar mer tid (få sekunder) att sätta dit?

Manny
2007-09-21, 02:26
tog idag reda på varför det inte fanns något intervall läge och här är anledningen

taskig bild:
http://xs219.xs.to/xs219/07384/200709201.jpg (http://xs.to)

Tog bort den så nu är det bara fram med elschemat och klura ut resten...
Trodde det skulle finnas men en snabb titt i intstruktionsboken ;) visar att det är extra utrustning :O men då man har allt det andra kan man ju tycka att det borde varit med hehe...


Edit: Sådär allt klart det räckte tydligen att bara peta väck den vita spärren :S hur kan vw kalla det för extra utrustning? när alla kablar redan är dragna och och det är bara till att plocka väck en liten plast detalj?

HAHA! jag hade precis samma sak på min mk2, fifan va snopen jag blev när jag såg den!

Fireball
2007-09-21, 18:02
Rätt fantastiskt att VW lyckats hålla det hemligt i 20 år...

Roffe
2007-09-21, 18:11
mm.. haha nu ska man bara hitta ac:n med ;-) (Ironi)