handdator

Visa fullständig version : Renovera G-lader



DANLAR
2007-09-19, 20:09
Hej på er alla VW-tokar.
Har haft ett uppehåll från gti-klubben, men nu har jag köpt mig en Golf G60 Ralley.Hade en corrado G60 med kass g-lader för 4år sedan som jag skickade till en kille/företag i sverige och renoverade. Nån som vet var denna finns och få tag på?

Mvh Daniel

Joda
2007-09-20, 07:11
Hette han inte RS-mannen på gamla forumet?? Någon??

Men jag skickade min till SLS. Lite halvdryga tyskar, men det gick ganska fort samt att det kostade ~5000 kr inkl chip och frakt tillbaka. Ganska bra pris. Detta var iofs 2,5 år sedan.

/Johan

DANLAR
2007-09-22, 14:19
RS-mannen har tydligen lagt av för han har för mkt att göra. Skickade min förra jag renoverade till honom. Finns tydligen nån kille i Falköping som också renoverar. Någon som vet något om han?

Mvh Daniel

Joda
2007-09-22, 15:34
RS-mannen har tydligen lagt av för han har för mkt att göra. Skickade min förra jag renoverade till honom. Finns tydligen nån kille i Falköping som också renoverar. Någon som vet något om han?

Mvh Daniel

Jag har själv renoverat min kompressor en gång. Visst kan man göra det själv, men det är ju lite nervöst när man ska börja pressa med hydraulpressen. Man behöver ha bra anpassade mothåll etc.
Jag tvivlar på att alla smårenoverare har det!?!..

Tänk bara kompressorns skovel (mittdelen). Den är utav magnesium eller liknande. Man får vara extremt försiktig när man pressar ur och i lager i den.

SLS och de andra som jobbar med detta har säkert fina jiggar att stoppa grejjerna i.

Jag säger inte att RS-mannen och andra hemmarenoverare är oseriösa och inte vet vad de håller på med. Men hur mycket sparar man på att inte lämna den till en välkänd firma i Tyskland tex.? Rör det sig om mellan 500 och 1000 kr?

/Johan

g-man
2007-09-22, 17:20
RS-mannen har tydligen lagt av för han har för mkt att göra. Skickade min förra jag renoverade till honom. Finns tydligen nån kille i Falköping som också renoverar. Någon som vet något om han?

Mvh Daniel

Tänker du på Sonny Hermanson? Jag skickade min kompressor till han och fick den renoverad, han tog 4000:- för det jobbet..
Har hans nr om du vill ha..

DANLAR
2007-09-22, 17:31
Tänker du på Sonny Hermanson? Jag skickade min kompressor till han och fick den renoverad, han tog 4000:- för det jobbet..
Har hans nr om du vill ha..

Japp det är han jag menar. Är han bra? Har hans nummer, hittade det på corradoklubben.

Mvh Daniel

R.Grönberg
2007-09-23, 01:03
Japp det är han jag menar. Är han bra? Har hans nummer, hittade det på corradoklubben.

Mvh Daniel

Vad ingår då i en renovering?

Fors
2007-09-23, 08:43
sls tar oxå 4,000 kr

http://www.slstuning.de/g_lader/g_laderuberholung/index.php

g-man
2007-09-23, 12:18
Japp det är han jag menar. Är han bra? Har hans nummer, hittade det på corradoklubben.

Mvh Daniel

jodå han var kanon tycker jag.. kompressorn ladda precis som den skulle när jag fick tillbaka den..
Han bytte alla lager samt alla tätningar har jag för mig att han gjorde..