handdator

Visa fullständig version : Ngn som kör nya Touran?



Amazonas
2017-01-18, 21:37
Finns det fler Touran ägare här inne av senaste generationen? Är ni nöjda? Verkar inte va många som rattar runt i den nya, svårt hitta godis till dem också...
Sprang på en lagerbil med helt rätt spec så slog till på en häromdagen, jag och frugan skulle egentligen kolla på en Golf kombi istället för Octavian, men så stog nu denna Touran där och snodde all uppmärksamhet, efter provkörning av en så slog vi till. Så nu blir det bara VW hemma på uppfarten igen :) Men va jävligt otippat man skulle skaffa sig en "minibuss" :D

J.L
2017-01-19, 07:14
Ej senaste modellen, en -08 Crosstouran har vi.
Väldigt nöjda, vi har 4 döttrar och behöver därmed 6 sittplatser, dock blir bagaget VÄLDIGT begränsat under tiden vi fortfarande har barnvagn...
Har spanat lite på Multivan/Caravelle, men det blir så jäkla stort.
Touranen är ändå väldigt smidig för sin storlek.

Marcus
2017-01-19, 09:37
Har spanat lite på Multivan/Caravelle, men det blir så jäkla stort.
Touranen är ändå väldigt smidig för sin storlek.

Sharan?

J.L
2017-01-19, 10:28
Sharan?

För liten skillnad mot Touranen.

Kungmackan
2017-01-20, 00:39
Kör sedan två veckor en Touran 1,4 Tsi som vi väntat på sedan augusti. R-line, pluspaket med Led-high och lite annat smått och gott. Nöjd än så länge. Hade en Volvo V70 innan så Touranen har lite mer vägljud men nya dubbdäck gör ju sitt till att höja ljudnivån. Smidig att köra och inte så slö som jag trodde den skulle vara. Rekommenderas!

Amazonas
2017-01-20, 01:16
Kör sedan två veckor en Touran 1,4 Tsi som vi väntat på sedan augusti. R-line, pluspaket med Led-high och lite annat smått och gott. Nöjd än så länge. Hade en Volvo V70 innan så Touranen har lite mer vägljud men nya dubbdäck gör ju sitt till att höja ljudnivån. Smidig att köra och inte så slö som jag trodde den skulle vara. Rekommenderas!
Trevligt, hämtar min på onsdag så ska bli intressant, inte kört ngn med denna motorn. Vart en TSI 180 med R-line exteriört och rätt mkt annat, den som beställde den från början verkar ha gillat kryssa i tillval i alla fall :D
För egen del tror jag det blir ett lyft jämfört med Octavian.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170119/0c568fb0db70b1e92064dd37a6fe91d8.jpg


Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Kungmackan
2017-01-21, 19:28
Trevligt, hämtar min på onsdag så ska bli intressant, inte kört ngn med denna motorn. Vart en TSI 180 med R-line exteriört och rätt mkt annat, den som beställde den från början verkar ha gillat kryssa i tillval i alla fall :D
För egen del tror jag det blir ett lyft jämfört med Octavian.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170119/0c568fb0db70b1e92064dd37a6fe91d8.jpg



Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Det var många kryss i den listan. Du kommer att bli nöjd.