handdator

Visa fullständig version : Passat 3B6; Nån som förlängt antennen till mottagaren centrallås?



Jejpfan
2017-01-13, 07:49
Jag har problem med räckvidden på fjärrnyckeln. Har läst att man kan förlänga antennen på mottagaren genom att skarva dit en kabel och dra den upp längs A-stolpen. Har hittat en guide till Golf 4, vet ej om det är samma kabel på Passat. Min fråga är således om nån har gjort det eller kan länka till en guide hur man gör?

Premis
2017-01-13, 21:58
Vet ej hur man skarvar kabeln men har du provat att byta batteri i nyckeln?

Jejpfan
2017-01-13, 22:29
Ja det är nya batterier i bägge. Och ja man kan sätta nyckeln mot hakan men det ger inte mkt. Som det är nu måste jag i princip sätta nyckeln mot dörren. Hittade den här länken men det är till Golf. Törs inte klippa nån kabel i min innan jag vet säkert.

http://www.billswebspace.com/ExtendingMKIVKeyFobAntennaRange.htm

Premis
2017-01-13, 23:03
Låter lurigt att kapa i antennkabeln bara så där .. undrar vad problemet är och om det går att åtgärda på något bättre sätt.

vfr
2017-01-14, 00:34
Jag håller med Premis. Såå dålig räckvidd låter definitivt som ett fel.

Cullberg
2017-01-14, 17:16
Det lär vara fel på "sändaren" i nyckeln, har du provat med olika nycklar? Samma symtom?

Jejpfan
2017-01-14, 19:58
Har googlat en del och ett vanligt fel verkar vara mottagaren. Folk som lämnat in bilarna och verkstan inte lyckats få till det. Det kan man tydligen åtgärda själv genom att förlänga antennkabeln med en kabel man drar innanför dörrlisten uppemot taket. Bara jag vet vilken kabel det är kan jag testa, funkar det inte kan jag ju skarva ihop den igen :)

Premis
2017-01-14, 22:39
Har googlat en del och ett vanligt fel verkar vara mottagaren. Folk som lämnat in bilarna och verkstan inte lyckats få till det. Det kan man tydligen åtgärda själv genom att förlänga antennkabeln med en kabel man drar innanför dörrlisten uppemot taket. Bara jag vet vilken kabel det är kan jag testa, funkar det inte kan jag ju skarva ihop den igen :)

Skam den som ger sig :). Själv hade jag nog försökt med verkstaden först.