handdator

Visa fullständig version : Polo GTI Kampanj



Marcus
2017-01-10, 15:47
Tips: just nu har VW Sverige kampanj på Polo GTI. Från 189 900 kr för 1,8 TSI 192 med 6-växlad manuell växellåda.

I standardutrustningen ingår allt från Polo GT samt bland annat:
- 17-tums lättmetallfälgar Parabolica
- Differentialspärr XDS
- Sportstolar
- Multifunktionssportratt

:cool:

Mikegti
2017-01-11, 08:57
Är det någon som kört denna skapelse. Priset är klart intressant och med plus paket blir det riktigt bra!
Har kollat lite på nätet på tester och dom flesta ger bra kritik med lite minus för styr respons. Nu hade inte jag tänkt köra bana utan ha den som en rolig andra bil. Skulle vara kul att höra om någon provat den och om någon vet hur led ljuset är borde vara bra verkar vara separat lampa för helljus även den led!
Mike

Marcus
2017-01-11, 09:27
Instämmer. Det verkar vara mycket pang för pengarna. Här är en bra provkörning av Seat Ibiza Cupra 1,8 TSI 192 manuell som ju har samma drivlina i samma typ av bil. Goda prestanda:

-
https://youtu.be/iopgKAMpe9w?list=PLAgd55y0S6JtQbLOkRRMtLNDkXepuvF-A
-
https://youtu.be/U5cW_UJejb0
-
https://youtu.be/lAZ2Wmgl1Zg

Mikegti
2017-01-13, 10:30
Även bra pris på privat leasing 2395kr/månad känns prisvärt

https://www.blocket.se/goteborg/Volkswagen_Polo_GTI_Privatleasing_71091988.htm?ca= 9&w=3

Undrar vad som händer med andrahands värdet när alla privat leasing billar kommer in om 3 år tror att denna kampanj lockar många
Känns lite som vi får till baka (Golf gti Mk1) och det är ju aldrig fel.
Valet faller helt klart på manuell låda annars tappar man 70nm vi valet av dsg7.
MVH Mike

Peter56
2017-01-13, 11:11
Även bra pris på privat leasing 2395kr/månad känns prisvärt

https://www.blocket.se/goteborg/Volkswagen_Polo_GTI_Privatleasing_71091988.htm?ca= 9&w=3

Undrar vad som händer med andrahands värdet när alla privat leasing billar kommer in om 3 år tror att denna kampanj lockar många
Känns lite som vi får till baka (Golf gti Mk1) och det är ju aldrig fel.
Valet faller helt klart på manuell låda annars tappar man 70nm vi valet av dsg7.
MVH Mike

Jag som tidigare bilförsäljare tror att andrahandsvärdet på tre år gamla bilar kommer att rasa i jämförelse med hur det tidigare såg ut. "På min tid" var tre år gamla bilar med 5.000 mil på mätaren hårdvaluta på begagnatmarknaden. Men nu jublar bilhandlarna över hur många nya bilar de kan leverera. Men om tre år när leasingkontrakten går ut kommer massor av bilar in hos handlarna vilket borde påverka andrahandsvärdet. Helt enkelt en fråga om tillgång och efterfrågan.

a128
2017-01-13, 11:27
Jag som tidigare bilförsäljare tror att andrahandsvärdet på tre år gamla bilar kommer att rasa i jämförelse med hur det tidigare såg ut. "På min tid" var tre år gamla bilar med 5.000 mil på mätaren hårdvaluta på begagnatmarknaden. Men nu jublar bilhandlarna över hur många nya bilar de kan leverera. Men om tre år när leasingkontrakten går ut kommer massor av bilar in hos handlarna vilket borde påverka andrahandsvärdet. Helt enkelt en fråga om tillgång och efterfrågan.

Finns det rent av risk för att leasintagarna riskera att få betala för att bli av med bilen när det är dags att leverera in den igen ?

Mikegti
2017-01-13, 11:45
Finns det rent av risk för att leasintagarna riskera att få betala för att bli av med bilen när det är dags att leverera in den igen ?

Absolut inte om den är skött på ett normalt sett och i övrigt skade fri så finns inget sådant krav.
har du däremot parkerings skador över hela bilen och hål i förarstolen av cigg fimpar mm blir du ersättnings skyldig

Marcus
2017-01-13, 12:07
Valet faller helt klart på manuell låda annars tappar man 70nm vi valet av dsg7.
MVH Mike

Helt klart manuell.

- - - Uppdaterad - - -


Finns det rent av risk för att leasintagarna riskera att få betala för att bli av med bilen när det är dags att leverera in den igen ?

Nej varför skulle det finnas det? Så ser inte avtalet ut. När avtalet är slut lämnar du tillbaka bilen, betalar för eventuella skador, sen är det klart slut.

Marcus
2017-01-13, 12:10
Jag som tidigare bilförsäljare tror att andrahandsvärdet på tre år gamla bilar kommer att rasa i jämförelse med hur det tidigare såg ut. "På min tid" var tre år gamla bilar med 5.000 mil på mätaren hårdvaluta på begagnatmarknaden. Men nu jublar bilhandlarna över hur många nya bilar de kan leverera. Men om tre år när leasingkontrakten går ut kommer massor av bilar in hos handlarna vilket borde påverka andrahandsvärdet. Helt enkelt en fråga om tillgång och efterfrågan.

Så svartvitt tror jag inte att det kommer att vara. De bilar som leasas på kampanjpris är standardspecificerade "bulkbilar" i B- och C-segmenten. Där kan det nog bli lite prispress, men samtidigt ökar efterfrågan på mindre, bränslesnåla bilar, så...

Amazonas
2017-01-14, 20:38
Tror även bilar som skiljer från standard privatleasing kontrakt kan gå rätt bra att kränga efter 3 år.
Märker nu när jag ska kränga min Octavia som skiljer sig lite från mängden (alltså ovanligt välutrustad för att va en Octavia) att man helt klart får mer intresse hos handlarna och bättre i inbyte. Dessutom verkar de positiva över att man har en bensinare :)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Peter56
2017-01-14, 22:10
Så svartvitt tror jag inte att det kommer att vara. De bilar som leasas på kampanjpris är standardspecificerade "bulkbilar" i B- och C-segmenten. Där kan det nog bli lite prispress, men samtidigt ökar efterfrågan på mindre, bränslesnåla bilar, så...

Men om man om tre år fortfarande kör med leasingkampanjer väljer nog många att leasa en ny bil i stället för att köpa en tre år gammal bil. Vid privatleasing behöver ju kunden inte lägga någon kontantinsats. Vid köp av en beg.bil måste ju kunden hosta Ett belopp som många kunder inte har.

- - - Uppdaterad - - -


Tror även bilar som skiljer från standard privatleasing kontrakt kan gå rätt bra att kränga efter 3 år.
Märker nu när jag ska kränga min Octavia som skiljer sig lite från mängden (alltså ovanligt välutrustad för att va en Octavia) att man helt klart får mer intresse hos handlarna och bättre i inbyte. Dessutom verkar de positiva över att man har en bensinare :)

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Ännu så länge har din Octavia så märker du inte av en prispress på din Octavia eftersom många av de bilar som nu privatleasas är vagnar i mindre storlek än din bil.

Marcus
2017-01-15, 11:17
Men om man om tre år fortfarande kör med leasingkampanjer väljer nog många att leasa en ny bil i stället för att köpa en tre år gammal bil. Vid privatleasing behöver ju kunden inte lägga någon kontantinsats. Vid köp av en beg.bil måste ju kunden hosta Ett belopp som många kunder inte har.

- - - Uppdaterad - - -



Ännu så länge har din Octavia så märker du inte av en prispress på din Octavia eftersom många av de bilar som nu privatleasas är vagnar i mindre storlek än din bil.

Ja om man köpt samma låga specifikation och samma drivlina som bulkbilarna så lär man hamna i hård konkurrens med dessa. Men när man köper sin bil hoppas jag att man väljer en trevligare specifikation än så. Vilket också lär göra att dessa sticker ut. Sen kommer det att uppstå en efterfrågan på dessa bulkbilar hos de som annars valt något "risigare". Jag tror att det finns utrymme och behov för olika begagnatbilar.

Marcus
2017-01-18, 14:48
Är det någon som kör eller kört uppdaterade Polo GTI? Handlarna i min närhet har den inte hemma. En sak jag funderar på är sittpositionen. I vanliga Polo sitter man galet högt även med stolen i lägsta positionen. SUV-känsla. Som att åka på bilen, inte i. Detta trodde jag att man åtgärdat med sportstolen i GTI, men så såg jag en test av Polo GTI på YouTube och där anmärker man på precis detta. Synd om det stämmer :( Märkligt att det ska vara så, i Audi A1 sitter jag betydligt lägre, där går det i det närmaste att få ner stolen på golvet a'la BMW... VW, ge mig rätt sittposition! :p

Amazonas
2017-01-18, 21:40
Är det någon som kör eller kört uppdaterade Polo GTI? Handlarna i min närhet har den inte hemma. En sak jag funderar på är sittpositionen. I vanliga Polo sitter man galet högt även med stolen i lägsta positionen. SUV-känsla. Som att åka på bilen, inte i. Detta trodde jag att man åtgärdat med sportstolen i GTI, men så såg jag en test av Polo GTI på YouTube och där anmärker man på precis detta. Synd om det stämmer :( Märkligt att det ska vara så, i Audi A1 sitter jag betydligt lägre, där går det i det närmaste att få ner stolen på golvet a'la BMW... VW, ge mig rätt sittposition! :p
Är tyvärr så även i GTI'n :(

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Marcus
2017-02-23, 12:25
Är det ingen här som kör Polo GTI 1,8 TSI?

pudas
2017-02-23, 18:11
"Differentialspärr XDS" är väl att tänja på begreppen lite! Det är väl bara en funktion i ABS-systemet som bromsar ner ett spinnande hjul?

Marcus
2017-02-23, 18:24
XDS infördes med Golf GTI generation 6 och har därefter applicerats på fler och fler modeller inom VW-gruppen. Begreppet beskriver funktionen, inte tekniken bakom. Ja, XDS använder bromssystemet för att efterlikna funktionen differentialspärr, vilket den gör bra i de flesta vardagsapplikationer. Tänk på att begreppet behöver vara sådant att man utan en onödigt invecklad teknisk förklaring snabbt kan få ut ett budskap även till de som saknar civilingenjörsexamen i mekanik.

cheba
2017-02-23, 21:59
XDS infördes med Golf GTI generation 6 och har därefter applicerats på fler och fler modeller inom VW-gruppen. Begreppet beskriver funktionen, inte tekniken bakom. Ja, XDS använder bromssystemet för att efterlikna funktionen differentialspärr, vilket den gör bra i de flesta vardagsapplikationer. Tänk på att begreppet behöver vara sådant att man utan en onödigt invecklad teknisk förklaring snabbt kan få ut ett budskap även till de som saknar civilingenjörsexamen i mekanik.

Håller med pudas om att ordet differentialspärr är missvisande. Differentialbroms ligger väl närmare sanningen. Men visst, den fyller en liknande funktion, dock endast vid kurvtagning och inte vid körning rakt fram (om jag inte har helt fel).

Sen går det såvitt jag förstått att aktivera XDS i bilar som inte har det aktivt från fabrik, med hjälp av VCDS.

Angående sittpositionen tycker jag också den är för hög även i det lägsta läget. Jag har ju R WRC men stolarna är samma i GTI. Körde Golf GTI mk3 innan, även då med stolen i lägsta läget och då var det verkligen lågt.

Marcus
2017-02-23, 22:22
Det är en teknisk nyans som inte spelar någon roll i allmänna sammanhang. Att vi som VW nördar kan ha synpunkter, är en annan sak, men bland allmänheten i övrigt är nog det ordval som VW valt mer rätt för att nå fram. Att blanda in ordet broms, som i bromsar, orsakar antagligen mer förvirring :-)
Vi kan väl nöja oss med att vi vet vad det är egentligen och hoppas att bilen säljer bra ändå, fler GTI på vägarna är bara positivt, tycker jag :-)

AXL72
2017-02-24, 21:49
Blir nog en Polo GTI på privatleasing för mig som det ser ut. Ska försöka lägga en beställning på måndag.

Marcus
2017-02-24, 22:01
Istället för WRC Polon? Vad får du för månadskostnad?

AXL72
2017-02-24, 22:08
Istället för WRC Polon? Vad får du för månadskostnad?

Har åkt Golf 1.2 i två år nu, måste ha något roligare att frakta arslet i... Den bästa månadskostnaden som jag fått hittills är 3200 kr/mån för en manuell med metallic, pluspaketet, tonade rutor, composition media, förlängd nybilsgaranti, motorvärmare samt service. Har inte börjat pruta än, ska göra det på måndag.

Mikegti
2017-02-25, 08:06
Blir nog en Polo GTI på privatleasing för mig som det ser ut. Ska försöka lägga en beställning på måndag.
Jag såg tidigare en annons på privat leasing inkl pluspkt för endast 2700kr/månad och då kan du köpa motorvärmaren själv och montera. Vet att jag länka till den annonsen på vwforumet.

Med vänlig hälsning, Mike

AXL72
2017-02-26, 16:46
Jo jag såg det priset tidigare, men det var nere i Göteborg och jag tänkte handla lite mer lokalt. Sitter och velar lite om färgvalet... Vägrar ha ännu en vit bil, har haft tre i rad nu, övriga solida färger går bort, Deep Black likaså. Kvar är Reflex Silver och Blue Silk.

Marcus
2017-02-26, 16:59
Jag tycker den ser riktigt elegant ut i Deep Black Metallic :-)

AXL72
2017-02-26, 18:11
Jo utseendemässigt så funkar Deep Black, men efter att ha sett flera nya bilar som stått i visningshallen med massor av tvättrepor, trots 1 kilometer på mätaren, så försvann allt sug.

Mikegti
2017-02-27, 10:45
Kör på en röd eller blyerts grå Metallic.
Oavsett om annons priset va i Göteborg så har din lokala vw firma samma möjlighet jag kollade med västerås innan och där hamna jag på 3100/månad inkl pluspaket men dom gick ner till 2700 när jag hänvisade till annonsen i Göteborg
Mvh Mike

AXL72
2017-02-27, 12:45
Jag hade som sagt inte börjat pruta än, men jag ska se vad jag kan göra på priset jag fått.

AXL72
2017-02-27, 18:29
Nu när jag räknar efter så motsvarar det pris som jag fått på min spec (metallic + tonade rutor + composition media + mv) de 2700 kr som Din Bil i Göteborg annonserat ut som månadskostnad då alla mina val saknas i deras pris.

AXL72
2017-02-28, 16:55
Pratat med säljaren igen och motorvärmare var inte inkluderat i 3200 kr, jag hade glömt lägga till det i min offertförfrågan! :D Men jävlar vad dyrt...10600 kr! Och Din Bil i Göteborg var ännu värre. De skulle ha 12600 kr för den.

Mikegti
2017-02-28, 17:24
Möller v-ås 5900kr när ja kolla för en månad sen

Marcus
2017-02-28, 19:53
Bra pris för motor-och-kupévärmare, som låter som de paket/kampanjpriser Defa (tror det var Defa) haft via olika återförsäljare.

AXL72
2017-03-01, 17:47
Nu har jag i alla fall beställt en bil. Blev en manuell, silvermetallic, pluspaketet, tonade rutor, composition media samt motorvärmare. Leverans i slutet av maj som det verkar.

Marcus
2017-03-01, 21:13
Skoj! [emoji4][emoji1303]Ville du inte ha mittarmstöd fram?

AXL72
2017-03-01, 21:22
Skoj! [emoji4][emoji1303]Ville du inte ha mittarmstöd fram?

Jo. ☺ Glömde det! Får lägga till det i morgon. Tack för påminnelsen!!

AXL72
2017-03-07, 13:53
Fick en riktigt bra månadskostnad.
Polo GTI manuell med:
Pluspaketet
Metallic
Tonade rutor
Mittarmstöd
Composition Media
Förlängd nybilsgaranti
Motorvärmare
Service
Vinterhjul
Försäkring

Månadskostnad 3550 kr/mån.

Amazonas
2017-03-08, 11:35
Fick en riktigt bra månadskostnad.
Polo GTI manuell med:
Pluspaketet
Metallic
Tonade rutor
Mittarmstöd
Composition Media
Förlängd nybilsgaranti
Motorvärmare
Service
Vinterhjul
Försäkring

Månadskostnad 3550 kr/mån.

Är det 1500 mil om året?

AXL72
2017-03-08, 11:56
Är det 1500 mil om året?

Japp. Ganska onödigt egentligen eftersom jag brukar hamna på 1000 mil/år, men det kan vara bra att ha några mil tillgodo.

AXL72
2017-06-09, 22:44
Det tog ganska precis tre månader från beställning till leverans. Lite ovant att det plötsligt händer något igen när man rör gaspedalen!

9206