handdator

Visa fullständig version : Inkoppling av fjärrstyrt C-lås Passat 1.8T 99



abrojer
2017-01-02, 07:31
Hej!

Ny på forumet och har letat runt men ej riktigt hittat svar på min fråga angående inkoppling av fjärrstyrt C-lås på en Passat 99a!
Vill börja med att säga att jag är ingen expert på att greja med bilar, men heller ingen nybörjare eller rädd för att greja.

Hur som helst. Jag hade tänkt koppla in ett Fjärrstyrt C-lås på min Passat då jag är trött på allt krångel på vintern. Bilen har ju vanligt C-lås, så jag har fattat det som att det ska gå att koppla in den fjärrstyrda enheten på Komfortsystemets elektroniska styrenhet som sitter framför förarsätet under mattan, och styra det där igenom. Jag testade igår att försöka koppla in där igenom men utan resultat. Jag fick den fjärrstyrda enheten att starta då jag kopplade in den på ström och jordkablarna i isokontakten till komfortsystemet. När jag sedan skulle försöka koppla in själva låsfunktionen på kablarna så tog det stopp. Jag kopplade in två av kablarna från fjärrstyrda enheten till den blå och gröna kabeln på isokontakten, då det var så jag fattade det som att man skulle göra på instruktionsmanualen som följde med. Hur som helst så funkade det inte och den fjärrstyrda enheten slutade reagera. och jag bestämde mig för att fortsätta någon annan dag, och började plocka ihop. Jag bestämde mig för att testa att dra ur isokontakten helt ur komfortenheten och se om det gick att låsa dörrarna ändå, och mycket riktigt funkade det att låsa alla.dörrar ändå?! Jag måste alltså varit och pillat på helt fel ställe? Vart sitter egentligen komfortenheten som styr c-låset? Nu funkar iaf inte innerbelysning eller elhissarna så jag antar att någon säkring gått ?

Ursäkta för lite rörigt meddelande skriver från telefonen.
Tacksam för alla tips och svar!