handdator

Visa fullständig version : Svagt ljus trots nya xenonlampor



Haglund86
2016-12-14, 19:46
Har idag bytt till nya xenonlampor osram nightbreaker då jag tyckte ljuset i dom gamla var dåligt
nu till problemet , vid uppstart lyser dom riktigt starkt och fint men för att efter några minuter så mattas ljuset ner och blir direkt dåligt, vad kan vara fel?
Ingen imma i lamphusen
inget överdrivet blästrade lyktglas
ljusinställning/bild korrekt

- - - Uppdaterad - - -

Glömde
det är en passat 2010 med original xenon

Joabor
2016-12-14, 20:12
Troligtvis projektorerna/reflektorerna. Att det lyser starkt beror bara på att skenet är blått i början. Kan vara i ovanliga fall ballasterna. Samma problem med en Chrysler. Nya strålkastare kostar skjortan. Googla på xenon projectors Sharan så får tips på hur detta kan lösas.

Haglund86
2016-12-14, 20:49
Kan man på något vis felsöka ballasterna?
Vad ska jag kolla efter när jag googlat de du skrev finns ju hundrtals sidor :)

Haglund86
2016-12-15, 16:11
Såg även idag att när jag startar bilen så lyser den högra lanpan hela tiden medans den vänstra slocknar för att sedan tändas när bilen stratar

Joabor
2016-12-15, 20:54
Då är det nog ballasterna som spökar, bara en kontrollfråga. Är ditt batteri ok? Om det för dåligt kan ballasterna inte hålla spänningen uppe.

Haglund86
2016-12-19, 06:26
Batteriet är helt nytt så de borde inte vara felet
törs man köpa ballasterna från xenonkungen ?

Joabor
2016-12-21, 11:21
Yes, Xenonkungen är bra och jag har köpt xenonlampor från dom många gånger. Kan inte uttala mig om deras ballaster men dom känns seriösa och har funnits länge. Däremot har jag kollat på några andra forum och en sak som dök upp (dock inte VW specifikt) är att ballasterna kan strula om jordningen inte är bra?!

Det jag tycker är konstigt är att båda ballasterna lägger av samtidigt.

Du kan prova detta forum och se vad dom säger.
www.hidplanet.com