handdator

Visa fullständig version : Begränsning på avgas 2.0 tfsi?



Speedy83
2016-11-23, 19:43
Någon som vet vad det är för storlek för avgaser på 2.0 tfsi motorerna samt vid vilken effekt dessa börjar bli begränsningen?

vfr
2016-11-23, 21:08
Det enklaste är väl att gå in på olika trimföretag och se vad dom erbjuder till olika bilar med den motorn. Dom bör ju rimligtvis ha gjort grundliga efterforskningar innan dom släpper sina trimsatser.

Speedy83
2016-11-23, 21:27
Det enklaste är väl att gå in på olika trimföretag och se vad dom erbjuder till olika bilar med den motorn. Dom bör ju rimligtvis ha gjort grundliga efterforskningar innan dom släpper sina trimsatser.

Sant. Är bara lite skeptisk ibland då de även har vinning i det då de ofta även säljer avgs :)

Men får väl inte vara så misstänksam :)

mangewide
2016-11-24, 07:53
Någon som vet vad det är för storlek för avgaser på 2.0 tfsi motorerna samt vid vilken effekt dessa börjar bli begränsningen?

Vad jag läst och uppfattat, så har halvsystemet liten betydelse samma som luftfiler. Däremot en ny Downpipe gör underverk :)

Speedy83
2016-11-24, 08:27
Vad jag läst och uppfattat, så har halvsystemet liten betydelse samma som luftfiler. Däremot en ny Downpipe gör underverk :)
Lite det jag klurat och även hoppades på :) Sen är det säkerligen aldrig dåligt att byta hela vägen men håller man sig under 300 hk så tänker jag att det vore fint/möjligt att klara sig med original catback.

Vad gäller luftfilter är det väl lite samma sak och något man enligt många steg "ska" ha när man kommer uppåt 250 men som sagt det är nog begränsad nytta det gör, men visst slänga i ett JR för 400 kr i standardbox är ju inte hela världen heller :)