handdator

Visa fullständig version : Styra dieselvärmare via mobilen i nyare VW



Bilgalen
2016-11-16, 17:35
Håller på att beställa ny bil och väljer lite mellan Volvo XC60 och nya Tiguan. Volvo har ju möjligheten (och har haft ett tag) att kunna styra dieselvärmaren via en mobilapp, men den funktionen verkar nya Tiguan fortfarande sakna enl säljaren. Detta trots att de verkar ha nån apphistoria och wifi/internet-uppkoppling som ingår i bilen.

Nu läste jag senast idag att systerbilen Skoda Kodiaq kommer ha denna möjligheten. Så min tanke är att det ju måste vara på gång på nåt sätt även i VW? Kanske även går att uppgradera en befintlig nybeställd bil, eller så är det bara appen som måste uppdateras? Nån som vet mer?

Stoota
2016-11-16, 18:25
Enligt en pressrelease som kom ut i maj så ska möjligheten att starta värmaren via car-net vara möjlig från byggvecka 45.
Jag har däremot inte sett det i skrift någon annanstans efter det..,men det borde inte vara något problem att få in i bilen senare förutsatt att du har köpt till car-net.

Marcus
2016-11-16, 23:19
Eftersom Kodiaq inte gått i produktion ännu så kan det vara så att både Tiguan och Kodiaq tar del av en generellt uppdatering som blir tillgänglig från vecka 45.

Bilgalen
2016-11-17, 00:38
Tack för info. Precis som ni säger så borde det ju verkligen vara på gång även i VW. Kommer säkert info till handlarna inom kort!

awwd
2016-11-17, 14:31
App-start av Webasto via mobilnätet finns även som tillbehör;
http://www.volkswagentillbehor.se/?article=T%20%20686430
Kampanj nu för 5240 kr

/awwd

Marcus
2016-11-17, 15:29
Borde ju gå att komplettera befintlig VW Webasto installation med detta, eller?

Bilgalen
2016-11-21, 23:40
Den här pressreleasen som du hänvisar till Marcus, vet du var man kan hitta den på nätet?