handdator

Visa fullständig version : Öppning av baklucka ?



Golf-power
2016-11-16, 11:03
Någon här som vet hur man tar sig in i bakluckan om fjärrkontrollen inte fungerar eller om bilen blir strömlös ?
Bilen det gäller är en passat variant -08:a

vfr
2016-11-16, 11:32
Om bilen är strömlös så är det väl första saken att åtgärda. På med en laddare så borde det gå att använda den biten av elen ganska snabbt även om den inte startar förrän efter en längre tids laddning. Vad gäller fjärren, finns det ingen öppnaknapp någonstans i kupén?

Det blir ju såklart värre om man blivit stående med tomt batteri "ute på stan" någonstans. Då är väl lösningen startkablar även för att komma in där bak. Sedan finns det ibland någon form av nödöppning från insidan, men inget jag vet om just Passaten.

Golf-power
2016-11-16, 11:46
Nej Det är inget fel nu Jag funderade bara på hur man går tillväga om det händer att det inte går att öppna utifrån Hittar ingen info om det nån stans

cheba
2016-11-16, 20:57
Det borde finnas någon typ av nödöppningsmekanism från insidan. På Polo är det en skåra (ett par centimeter lång och några millimeter bred) i plastklädseln på insidan av luckan, där man sticker in nyckeln/en skruvmejsel och pressar den åt ena sidan (om jag inte minns fel) för att låsa upp.

Golf-power
2016-11-16, 21:31
Har kollat men kan inte hitta något varken i instruktionsboken eller på luckan