handdator

Visa fullständig version : Uppdatering av Stereo 2014 års bil?!?



VWGolIV
2016-11-12, 10:55
Är det bara hos VW som uppdatering kan ske eller kan man ex ladda ner själv och uppdatera?

Såg i menyn om att uppdatera men SD kort fattades vilket man då lägger programvaran.
Bilen är en 2014 och stereon är väl därifrån.

Nån som har koll på detta ämne?

BjornL
2016-11-12, 18:08
Jag tror bara det kan göras på en verkstad med ett särskilt verktyg (som i detta fallet är ett minneskort). Viss navigationsdata kan man uppdatera själv men förmodligen inte programvaran i sig.

cheba
2016-11-12, 18:45
Jag tror bara det kan göras på en verkstad med ett särskilt verktyg (som i detta fallet är ett minneskort). Viss navigationsdata kan man uppdatera själv men förmodligen inte programvaran i sig.

På RNS-315 som jag har i min 2014 kan man uppdatera navigationsdatan själv men det kräver att man köper SD kortet med uppdatering hos VW, ligger på nästan 1500kr. Så jag skulle ändå inte kalla det för att man kan "uppdatera själv". Såvitt jag förstått används någon form av kopieringsskydd så att kopiera kompisens VW SD kort till ett tomt SD kort funkar inte.

Nu vet jag inte om det är likadant på alla förra generationens enheter, men det är min gissning.