handdator

Visa fullständig version : November uppdatering Navi Discover Media/Pro ute



MacAllan
2016-11-10, 18:21
Då har dom släppt novembers kartuppdatering till navi nu.
http://personbilar.volkswagen.se/sv/koepa_och_koera/tillbehoer/kartuppdateringar.html

Direkt länk.
http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/en_GB/-/GBP/View-Promo?Page=VW_Europe&NewLocaleID=en_GB&NewDomainName=Navteq-NavteqEurope-Site&cwt=application/ApplicationFrame_campaign_light

sturebyking
2016-11-13, 16:45
Laddade hem hela kartan (tog några timmar) zippade upp till SD och uppdaterade min Discovery Pro men glömde fota/dokumentera vilken version jag hade i den tidigare (Maj -2016). Den sa "Uppdateringen OK" så högst sannolikt är den OK, satte i en CTEC laddare medans för det tar ju ett tag...

Stafffan
2016-11-13, 17:31
Laddade hem hela kartan (tog några timmar) zippade upp till SD och uppdaterade min Discovery Pro men glömde fota/dokumentera vilken version jag hade i den tidigare (Maj -2016). Den sa "Uppdateringen OK" så högst sannolikt är den OK, satte i en CTEC laddare medans för det tar ju ett tag...

Tror att den säger ifrån om man försöker ladda in samma version som man redan har.
Jag har också laddat hem nya kartversionen men har inte gjort uppdatering av Discovery Pro än. Det får bli senare när jag ska ut och köra.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

sturebyking
2016-11-13, 22:21
Kan du kolla versionen innan och efter?

MacAllan
2016-11-13, 23:13
Kan du kolla versionen innan och efter?
Vad spelar det för roll vilken du hade innan?
Novemberuppdateringen är helt ny så den är garanterat nyare än den du hade.

Stafffan
2016-11-14, 07:54
Kan du kolla versionen innan och efter?

Vilken version av kartmaterialet du f.n. har installerad på din Discover Pro kontrollerar du genom att trycka på knappen ”MENU”. På displayen väljer du sedan ”Setup” > Systeminformation.

2stroke
2016-11-14, 09:12
Laddade hem hela den nya kartan (tog några timmar) zippade upp till SD och uppdaterade min Discovery Pro
Jag har också laddat hem nya kartversionen men har inte gjort uppdatering av Discovery Pro än. :confused: Nu blir jag lite förvirrad....
Är det 2 olika uppdateringar som ska göras ?
En för själva Infotainment systemet och en som innehåller nya kartor ? :confused:

Stafffan
2016-11-14, 09:21
:confused: Nu blir jag lite förvirrad....
Är det 2 olika uppdateringar som ska göras ?
En för själva Infotainment systemet och en som innehåller nya kartor ? :confused:

Nejdå bara en uppdatering, men först ska man hämta hem alltihop och lägga det på ett minneskort. Sen installera det i bilen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

sturebyking
2016-11-14, 10:52
Vilken version av kartmaterialet du f.n. har installerad på din Discover Pro kontrollerar du genom att trycka på knappen ”MENU”. På displayen väljer du sedan ”Setup” > Systeminformation.

Jo det vet jag men VW har inte varit så tydliga vilket kartmaterial som är installerat i enheten. Tex på http://webspecial.volkswagen.de/infotainment/se/sv/manuals.html står det fortfarande: "Aktuell version: V03.959.800.GP 0078 ECE 2014." och det vet vi ju är fel!
På nedladdnings sidan står det bara "November 2016" inget id som man senare kan se i sin enhet, inte heller någon texfil i de nedladdade materialet vad jag kunde se.
Kollade snabbt i min enhet innan uppdatering och det stod nått med 153 och det gör det fortfarande så lite osäker på att den blev uppdaterad (satt ju inte i bilen och glodde på displayen...)

MacAllan
2016-11-14, 13:09
Dom är relativt omständiga med sina versionsnummer, har inte ens kolla på det själva när jag ringde ;)
Men iaf, tittar man i bilen efter uppdateringen så skall den ha ett nummer som slutar på ECE 2017​, mitt förra var ECE 2016 på en bil som hämtades så sent som i september.

MacAllan
2016-11-15, 23:30
Jo det vet jag men VW har inte varit så tydliga vilket kartmaterial som är installerat i enheten. Tex på http://webspecial.volkswagen.de/infotainment/se/sv/manuals.html står det fortfarande: "Aktuell version: V03.959.800.GP 0078 ECE 2014." och det vet vi ju är fel!
På nedladdnings sidan står det bara "November 2016" inget id som man senare kan se i sin enhet, inte heller någon texfil i de nedladdade materialet vad jag kunde se.
Kollade snabbt i min enhet innan uppdatering och det stod nått med 153 och det gör det fortfarande så lite osäker på att den blev uppdaterad (satt ju inte i bilen och glodde på displayen...)
Version info finns i en mapp, om du öppnar det du laddat ner så gå till "maps>00>nds", där hittar du en txt fil som heter dbinfo

2stroke
2017-01-12, 19:14
Var hittar man information om hur länge man får kostnadsfria uppdateringar ?

MacAllan
2017-01-13, 00:55
Tror det är fritt så länge du vill, man behöver ju inte verifiera sitt navi system för att kunna ladda ner uppdateringen och när den är nerladdad är det bara klipp och klistra för att lägga in den på kortet.

mofo
2017-03-31, 21:00
En "dum" fråga: Kan man ladda bara packs man vill ha tex: Pack 9 (SE, NO, DK, FI) och tex Pack 4 (DE) eller måste man ha alla?

MacAllan
2017-04-01, 01:28
En "dum" fråga: Kan man ladda bara packs man vill ha tex: Pack 9 (SE, NO, DK, FI) och tex Pack 4 (DE) eller måste man ha alla?

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, antingen tar man hem den som en stor fil eller som 13 små som packas upp till en.
Några packs med utvalda delar känner jag inte till.

mofo
2017-04-01, 09:25
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, antingen tar man hem den som en stor fil eller som 13 små som packas upp till en.
Några packs med utvalda delar känner jag inte till.

http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/-/-/-/View-Promo?&cwt=application/ApplicationFrame_campaign_light&Page=VW_Europe_Pro_MIB2

Där hittar man packs på slutet av sidan

MacAllan
2017-04-01, 19:17
http://www.navigation.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Navteq-NavteqEurope-Site/-/-/-/View-Promo?&cwt=application/ApplicationFrame_campaign_light&Page=VW_Europe_Pro_MIB2

Där hittar man packs på slutet av sidan

Ser ut att kunna räcka med packs, har inte pro själv och i vanliga finns inga pack.