handdator

Visa fullständig version : Stolvärme, märkligt problem! Passat B7



shadowgrey
2016-11-04, 10:14
Hej!

När jag startar stolvärmen till förarsätet så tänds 3 lampor på knappen som indikerar max värme, Men det händer inget, ingen värme kommer!
Om jag däremot stänger av stolvärmen och sedan startar den igen, då kommer värmen i stolen!?

Trodde först att stolvärmen var trasig eller så, men eftersom det fungerar när man har startat och stängt av en gång innan så undrar jag vad det kan bero på?
Någon som känner igen detta?

Mex165
2016-11-04, 10:56
Aldrig varit med om just detta "fenomenet", men har bytt en del och moddat en del.
Oftast är det slingorna i sitsen som går, men har också bytt pga termostaten i sitsen.
Tror ditt problem ligger i klimapanelen.

Skogholm93
2020-01-07, 02:32
Hej!

När jag startar stolvärmen till förarsätet så tänds 3 lampor på knappen som indikerar max värme, Men det händer inget, ingen värme kommer!
Om jag däremot stänger av stolvärmen och sedan startar den igen, då kommer värmen i stolen!?



Trodde först att stolvärmen var trasig eller så, men eftersom det fungerar när man har startat och stängt av en gång innan så undrar jag vad det kan bero på?
Någon som känner igen detta?


Hej undrar om du kom fram till vad det va för fel, har samma problem med min nu. Mvh Therese

shadowgrey
2020-01-13, 08:28
Hej undrar om du kom fram till vad det va för fel, har samma problem med min nu. Mvh Therese

Hej!
Nej, tyvärr så har jag fortfarande kvar problemet.
Läste ut felkoder vid ett senare tillfälle och jag vill minnas att det stod något i stil med, short to ground.
Hoppas det löser sig för dig.

vfr
2020-01-13, 10:19
Då kan vi rekommendera Therese också att läsa ut felkoder så kanske vi kan få samma kod och en ledtråd till vad det är som är fel.