handdator

Visa fullständig version : Pretoria fälgar Golf R bättringsspray silver



Peter-C
2016-10-28, 00:19
För er som har Pretoria silver.

Jag har länge sökt efter spray till mina "high gloss silver" Pretoria fälgar. Kod LZ49, finns ej hos VAG. Har inte lyckats hitta någon som kan blanda den heller då en special tintning saknas i "färghandlarens" lager.

Fick en skada i förra veckan. Hittade en met. bas på ebay.de som jag beställde direkt. Kom idag.

http://www.ebay.at/itm/QLS-Felgenlack-Spray-400-ml-VOLKSWAGEN-Z49-GREY-Met-Glanz-2015-2016-/331928640117?hash=item4d487d1a75:g:1CsAAOSwqfNXo1~ 7

Efter lite slipande + spacklande så ser det ut såhär efter klarlackning. Inte 100% matchning men helt ok. (Sektionen omedelbart till höger om sektionen med ventilen):

829882998300

BjornL
2016-10-28, 00:30
Det blev väl helt okej? Jag skulle nog inte tänka på det om jag inget visste. Var det bara en lackskada eller fattades det material?

Peter-C
2016-10-28, 00:55
OEM lacken är någon 3 skikts lösning som bygger tjockt, dubbla tjockleken mot en ”vanlig” silver, mao lite extra känsligt när det är så tjockt med färg. Det var typ 1,5 cm färg som var bortskavt. Inget direkt i aluminiumet. Det är ju nästan en naturlag att man ska dra i en trottoarkant eller något annat när man är extra rädd om hjulen :). Har inte märkt någon heller.

/Peter

wibmag
2016-10-28, 10:56
Jag tycker det var en riktigt snygg lagning:)
...jag har också en liknande skada och har inte alls lyckats lika bra

/Magnus

Mex165
2016-10-28, 15:52
Prova att rulla tejpen, så slipper du så markanta kanter där du lackat.
Har fått lite skav på mina fälgar också, dom uppkommer oftast när frun kör, hon har dock inte märkt någonting :(

Peter-C
2016-10-28, 21:11
Jag tycker det var en riktigt snygg lagning:)
...jag har också en liknande skada och har inte alls lyckats lika bra
/Magnus

Jo det blev bra. Syns ingen nyansskillnad i dagsljus.


Prova att rulla tejpen, så slipper du så markanta kanter där du lackat.
Har fått lite skav på mina fälgar också, dom uppkommer oftast när frun kör, hon har dock inte märkt någonting :(

"Rulla tejpen" - Om du menar att man viker upp kanten så har jag gjort det. Särskilt när klarlacken ska på.
Alltid roligt när man får till det osynligt.

Dock får jag väl "erkänna" - Jag har varit innehavare av billackeringsfirma en gång i tiden i min ungdom.......i 10 år. En viss vana sitter kvar även om objektet är bagatellartat ;). För mig är det dock inte en bagatell :D!

PS har inte frågat frun.....

/Peter

Mattias
2016-10-28, 23:02
Blev ju kanon!
Och på bild brukar det kunna se "värre" ut än i verkligheten, kameran är inte alltid snäll:)

Mex165
2016-10-29, 00:29
Var väl mest ett litet tips till dom som inte vet :)