handdator

Visa fullständig version : Licenskurs?



Premis
2016-10-17, 14:08
Är det någon som har koll på kommande licenskurser som man skulle kunna anmäla sig till? Börjar bli dags att ta tag i det.

P.Hagel
2016-10-26, 18:39
Följer

CupRacing
2016-12-26, 10:30
Följer
Har kommit upp en del nu på Östergötlands bilsportförbund.
Första är 18 mars.Har anmälningssedel samt schema på mailen.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161226/c8780a00d0c2b43b93ec43e44f8855a3.jpg

Mvh

vfr
2017-05-04, 19:20
Nu är jag anmäld till licenskursen 19/5 på Mantorp. Cheba och Premis, nu får ni hänga på. :)

cheba
2017-05-04, 20:11
Nu är jag anmäld till licenskursen 19/5 på Mantorp. Cheba och Premis, nu får ni hänga på. :)

Vi får se hur det blir, jag hade för mig att kursen var på en klämdag och då hade det ju varit smidigt att ta ledigt, men det är ju faktiskt först veckan efter som vi har röd torsdag...

vfr
2017-05-04, 21:21
Jo, det hade jag också för mig, men det får gå ändå.

Premis
2017-05-07, 23:08
Nu är jag anmäld till licenskursen 19/5 på Mantorp. Cheba och Premis, nu får ni hänga på. :)

Sköj, hinner dock ej då jag håller på och flyttar och stökar.

vfr
2017-05-08, 08:55
Dålig planering. ;-)

Vart bär flytten då?

vfr
2017-05-20, 14:03
Då var licenskursen avklarad. :)

Mantorp igår med Östergötlands SBF. 16 deltagare. Allt från företagsevent med standardbilar till rena tävlingsbilar. 4 tjejer, vilket är väldigt roligt :)

Först teori några timmar och sedan ut på banan. Först på banan var det att stanna på några strategiska ställen där ledaren förklarade hur man skulle tänka och välja spår. Andra momentet var att köra på led i två grupper, typ följa John, för att få en känsla för rätt spårval. Sista momentet var egen körning med möjlighet till omkörningar. Det hanns inte med så jättemycket egen körning, men en stund iallafall. Banan var bokad för tävlingsträning från kl.15 eftersom det är långloppstävling idag. Nu ska man gå med i en lämplig klubb och lösa ut sin licens, sedan finns det mera bankörningar att välja på.

Peter-C
2017-05-20, 16:18
Då var licenskursen avklarad. :)

Mantorp igår med Östergötlands SBF. 16 deltagare. Allt från företagsevent med standardbilar till rena tävlingsbilar. 4 tjejer, vilket är väldigt roligt :)

Först teori några timmar och sedan ut på banan. Först på banan var det att stanna på några strategiska ställen där ledaren förklarade hur man skulle tänka och välja spår. Andra momentet var att köra på led i två grupper, typ följa John, för att få en känsla för rätt spårval. Sista momentet var egen körning med möjlighet till omkörningar. Det hanns inte med så jättemycket egen körning, men en stund iallafall. Banan var bokad för tävlingsträning från kl.15 eftersom det är långloppstävling idag. Nu ska man gå med i en lämplig klubb och lösa ut sin licens, sedan finns det mera bankörningar att välja på.

Skoj Håkan! Klubben som licensen knyts till är (eller kan vara) just denna klubb vwcs ;)! Bara så att du inte går över ån efter vatten så att säga.... skicka papperna till mig så skriver jag på dem och skickar in dem.

/Peter

vfr
2017-05-20, 17:46
Okej. Så det räcker att knyta den till vår egen klubb. Jättbra! Då blir det ju ingen extrutgift bara för att vara med i ytterligare en klubb just för licensens sak.