handdator

Visa fullständig version : Golf 7 (2016) uppgradering av standardstereo



Salve
2016-10-14, 19:25
Hej!

Ny VW-förare här (eller ja, jag har haft en VW tidigare men den är inte värd att nämna).
Jag har skaffat mig en Golf 7 2016 nu och är nöjd med den - bortsett från att ljudet (standard) är riktigt platt.

Jag skulle vilja uppgradera det med ett slutsteg och nya högtalare men efter att ha hittat den här videon:
https://www.youtube.com/watch?v=2r_sZGe8Ato
så ser det inte ut att finnas någon RCA (lågnivå) eller någon remote-kabel.
Någon som vet om det är möjligt att få det med en adapter etc utan att påverka övrig funktion i enheten?
Vill ju såklart ha kvar funktionerna som standardenheten och ratten erbjuder.

Tack på förhand!

CupRacing
2016-10-17, 07:37
Börja med oem uppgradering med en bas i reservhjulsbaljan

Kim
2016-10-17, 12:20
Det finns en grej som vw säljer till din kärra. Den heter Helix soundsystem som ska vara plug and pray, har funderat på den själv.
5 kanalsförstärkare, 4 kanaler till befintliga högtalare och en kanal till 2 subbasar som ingår i kitet.
Runt 3500kr på ebay eller mera hos din vw handlare.

Premis
2016-10-17, 14:07
Det finns en grej som vw säljer till din kärra. Den heter Helix soundsystem som ska vara plug and pray, har funderat på den själv.
5 kanalsförstärkare, 4 kanaler till befintliga högtalare och en kanal till 2 subbasar som ingår i kitet.
Runt 3500kr på ebay eller mera hos din vw handlare.

Vad jag förstår så kräver den en hel del kabeldragning och är enbart plug and pray när man uppgraderar från Dynaudio. Men någon som forskat mer i detta får gärna fylla i.

Salve
2016-10-26, 17:20
Börja med oem uppgradering med en bas i reservhjulsbaljan


Det finns en grej som vw säljer till din kärra. Den heter Helix soundsystem som ska vara plug and pray, har funderat på den själv.
5 kanalsförstärkare, 4 kanaler till befintliga högtalare och en kanal till 2 subbasar som ingår i kitet.
Runt 3500kr på ebay eller mera hos din vw handlare.


Vad jag förstår så kräver den en hel del kabeldragning och är enbart plug and pray när man uppgraderar från Dynaudio. Men någon som forskat mer i detta får gärna fylla i.

Tack för svar, "problemet" är att jag redan har slutsteg och högtalare sedan tidigare. Det är dom jag vill ha in och för det behövs det två lågnivå-utgångar samt en remote som inte verkar finnas i nuläget, det är alltså en sådan adapter jag eftersöker. Något som ni känner igen?

samuel2
2016-10-26, 18:52
Intressant!

Någon som gjort denna uppgradering för en Golf 7 med DynAudio?

Salve
2016-10-27, 23:40
Bump, ingen som har en lösning?