handdator

Visa fullständig version : Uppdatera Navigator Discovery Media



MacAllan
2016-10-08, 10:55
Tänkte bara höra om det brukar vara några problem när man uppdaterar navigatorn, är lite osäker på min behöver uppdateras eftersom den är helt ny (bilen byggd i april/maj).
Är även lite osäker på hur dom anger versionerna eftersom den "nya" saknar en del av den nuvarandes siffror.
Det jag tänker på är M 0521 i nuvarande är ersatt av endast AC i den nya, att den första delen gått från 3G0 till 5G0 är lite mer logisk och man vill ju inte förlora något på att uppdatera.

Den jag själv har är: 3G0 919 866 M 0521 ECE 2016
Tillgänglig hos VW: 5G0 919 866 AC ECE 2016

Bilen det gäller är Nya Tiguanen.

Blåbäret
2016-10-08, 11:20
Jag törs inte uttala mig om kartorna eftersom min bil är äldre och antagligen har en äldre variant av navigatorn.

Men jag kan tipsa dig om att Volkswagen UK har utvecklat ett eget program, DiscoverCare som hjälper dig att ladda ner de senaste kartorna när de finns tillgängliga. http://www.volkswagen.co.uk/owners/how-to-guides/videos/in-car-entertainment

MacAllan
2016-10-08, 12:01
Jag törs inte uttala mig om kartorna eftersom min bil är äldre och antagligen har en äldre variant av navigatorn.

Men jag kan tipsa dig om att Volkswagen UK har utvecklat ett eget program, DiscoverCare som hjälper dig att ladda ner de senaste kartorna när de finns tillgängliga. http://www.volkswagen.co.uk/owners/how-to-guides/videos/in-car-entertainment
Såg att samma program fanns på Tyska sidan men blev lite osäker om det fungerar till Svenska bilar eftersom det inte finns tillgängligt via Svenska VW, man vill ju inte tappa några länder eller få rösten ändrad till annan språk.

Har du eller någon annan provat använda programmet och kan bekräfta att det fungerar även till svensksålda bilar?

Blåbäret
2016-10-08, 13:37
Jag har bara provat att använda programmet en gång och det sa då att jag har den senaste kartan vilket stämmer (Maj 2016).

Men Volkswagen brukar släppa kartorna i maj och november. Så jag tänker ladda ner november 2016 kartan manuellt när den släpps, kolla om DisvoverCare också laddar ner den kartan, och sen jämföra utgåvorna.

MacAllan
2016-10-08, 14:00
Ok, får ta en backup på kortet och prova Care för att se vad det säger.

MacAllan
2016-10-08, 15:52
Verkar inte som Discover Care fungerar med navigatorn i Nya Tiguanen.
Dels känner den inte igen SD kortet som ett VW original och man kan inte heller välja Tiguanen i manuella sökningen.