handdator

Visa fullständig version : Passat-02 nivåreglering halogenstrålkastare



Bnkt
2016-09-15, 12:37
Hej.Jag har nåt fel på nivåregleringen till mina strålkastare. När jag startar bilen är vänster strålkastare nerjusterad så mycket det går. Går jag ifrån automatikläget och "slår på" ljuset så går strålkastaren upp till nolläge. Vrider jag tillbaka till automatik stannar den i nolläget, vet dock ej om jag måste stänga av bilen för att strålkastaren ska åka ner igen eller om den gör det efter en stunds körning. I påläget fungerar nivåregleringen som den ska på båda strålkastarna.Vad kan felet vara och är det nåt som går att reparera eller är det byta grejor som gäller? Tänkte närmast på om det kan t.ex vara kontaktproblem(oxid?) i motorn som styr regleringen.Just ja, en sak till. Jag ska besikta bilen om en vecka men jag har fått berättat för mig mig att dom inte bryr sig om felet då dom bara kollar ljusbilden i påläget. Stämmer detta?/Mats

GTI-nissen
2016-09-15, 16:16
Jag har samma fel på min 00:a och har lärt mig att leva med det ;-) Besiktningen har aldrig sagt något, jag har alltid vridit på ljuset på fullt när jag åker in på stationen. Men det är säkert som du säger, det ska funka i påläget.
Falcor här på forumet hade också samma fel, han bytte motorerna och sedan funkade det.

Foppson
2016-09-16, 07:01
Justermotorn är strömlös när man har ljusvredet på noll så då kan vibrationer göra att de faller ner, så fort man vrider på lyset spänningssätts motorerna och justerknappen och de intar rätt läge igen. Har samma problem.

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk