handdator

Visa fullständig version : Extraljus på nya passat med LED-high, vad gäller?



lam
2016-09-07, 09:16
Som rubriken lyder, är det någon som har koll på detta. Behövs det någon CANBUS-modul till denna modell eller går det att ta styrström från någon kabel på vanligt sätt, och i så fall vilken?

golf666
2016-09-07, 22:22
Canbus modul som gäller. Monterade extraljus ramp på en sån på jobbet idag. Går ej på de som har dynamiska ljusassistenten..

bjogen
2018-11-12, 21:46
Canbus modul som gäller. Monterade extraljus ramp på en sån på jobbet idag. Går ej på de som har dynamiska ljusassistenten..

Golf666 - du som verkar kunna detta - var föreslår du att man plockar fram canbus-en enklast? En del dokumentation hänvisar till rattstången. Men därifrån är det ju lite knepigt att dra ut kablage till motorrummet. Var finns bussen enklast i motorrummet?

I mitt fall gäller det en Passat GTE.

Tack på förhand för svar!

candyweiss
2018-11-12, 21:58
Går ej på de som har dynamiska ljusassistenten..
Verkar fungera enligt denna tråden http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?24153-LED-med-dynamic-light-assist

golf666
2018-11-13, 21:13
Golf666 - du som verkar kunna detta - var föreslår du att man plockar fram canbus-en enklast? En del dokumentation hänvisar till rattstången. Men därifrån är det ju lite knepigt att dra ut kablage till motorrummet. Var finns bussen enklast i motorrummet?

I mitt fall gäller det en Passat GTE.

Tack på förhand för svar!

Ska ja koppla in den canbus modul vi säljer på jobbet så tar ja signal vid huvlåshandtaget (innanför plastskyddet där).
Är bra och relativt lätt åtkomligt där. Samt att canbus styrdonet sitter skyddat där.


Verkar fungera enligt denna tråden http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?24153-LED-med-dynamic-light-assist

Ja för vissa verkar de funka och vissa inte..

Har vissa på jobbet vi fått lov att montera canbus modul på och vissa inte.
Såg att de va ett tag sen ja svarade på inlägget ovan nu ;)

Canbus modulen vi har på jobbet bör då sitta torrt monterad för att minska risken för att tappa sin funktion.
Den monterar ja inne i bilen innanför plasten till huvöppningen.

walkmann
2018-11-14, 05:25
Beror på vilka ledljus du har? Led high el low..
har du low fungerar det att ta styrström direkt från lyktan.

Meken520
2018-11-14, 07:53
Beror på vilka ledljus du har? Led high el low..
har du low fungerar det att ta styrström direkt från lyktan.


Vad är skillnaden på LED High och LED low? Jag har LED-lyktor men vet inte vilka. Finns det nån produktkod för dem?
Jag har kod WLL - LED-strålkastare med LED-varselljus.
Kan detta vara low då kanske?

Marcus
2018-11-14, 08:11
Logga in på https://minvolkswagen.se och kontrollera tillvalsutrustningen för din bil.

Pelk
2018-11-14, 09:02
Vad är skillnaden på LED High och LED low?

"Low" överst, "High" underst.

Meken520
2018-11-14, 09:30
Logga in på https://minvolkswagen.se och kontrollera tillvalsutrustningen för din bil.

Samma info där som på http://old.volkswagentillbehor.se/ - LED-strålkastare med LED-varselljus

Men Pelk:s gav mig svaret, jag har low (gissningsvis är det vad sista L:et står för i koden WLL).

Marcus
2018-11-14, 09:37
Samma info där som på http://old.volkswagentillbehor.se/ - LED-strålkastare med LED-varselljus
Men Pelk:s gav mig svaret, jag har low (gissningsvis är det vad sista L:et står för i koden WLL).

Japp, men old.volkswagentillbehor.se är nog otillgänglig för de flesta eftersom den kräver Silverlight.

bjogen
2018-11-14, 10:46
Ska ja koppla in den canbus modul vi säljer på jobbet så tar ja signal vid huvlåshandtaget (innanför plastskyddet där).
Är bra och relativt lätt åtkomligt där. Samt att canbus styrdonet sitter skyddat där.

golf666 - har du nåt bra/enkelt förslag på hur jag då drar in styrsignal till reläet i motorrummet? Jag har fått ett tips på annan väg, men hör gärna hur du/ni brukar göra det.

Det är ju liksom inte som på den gamla goda tiden - man böjer sig ner vid pedalerna och borrar ett hål i torpedväggen...

Tack på förhand!

walkmann
2018-11-14, 17:44
golf666 - har du nåt bra/enkelt förslag på hur jag då drar in styrsignal till reläet i motorrummet? Jag har fått ett tips på annan väg, men hör gärna hur du/ni brukar göra det.

Det är ju liksom inte som på den gamla goda tiden - man böjer sig ner vid pedalerna och borrar ett hål i torpedväggen...

Tack på förhand!
Har du low kan du ta styrsignal vid kontakten vänster strålkastare.. stift 11

Meken520
2018-11-19, 08:24
Har du low kan du ta styrsignal vid kontakten vänster strålkastare.. stift 11

Har low, men stift 11 har 12V konstant både vid helljus aktiverat och avaktiverat (även mätt på höger kontakt).

walkmann
2018-11-19, 18:06
Har low, men stift 11 har 12V konstant både vid helljus aktiverat och avaktiverat (även mätt på höger kontakt).
Märkligt?jag har tagit där på min med led low.. Stift 8 då?

Meken520
2018-11-19, 21:35
Märkligt?jag har tagit där på min med led low.. Stift 8 då?

Ska kolla, återkommer med svar.

golf666
2018-11-26, 10:09
Ska kolla, återkommer med svar.

Blå/vit kabel VF strålkastare, osäker på vilket stift i dagsläget.
Där har ja tagit med led low strålkastare.

Junfors
2018-12-05, 06:24
Blå/vit kabel VF strålkastare, osäker på vilket stift i dagsläget.
Där har ja tagit med led low strålkastare.Jag har en 2017 med led low men den blå/vita kabeln sitter på stift 11 och den har konstanström. Nr 8 funkar inte heller då det är parkeringsljuset typ.

Någon som har fler tips på vilken kabel som kan funka.

walkmann
2018-12-05, 19:03
Jag har en 2017 med led low men den blå/vita kabeln sitter på stift 11 och den har konstanström. Nr 8 funkar inte heller då det är parkeringsljuset typ.

Någon som har fler tips på vilken kabel som kan funka.

skumt, har också som sagt tagit styrström på blå/vit stift 11..led low..

Jope1980
2020-02-05, 06:18
skumt, har också som sagt tagit styrström på blå/vit stift 11..led low..

Har beställt ledramp, har oxå led low på min passat B8. Hur når man enklast dessa stift? Går det genom motorhuven eller måste man ner å tabort stänkskyddet framför hjulet...?

walkmann
2020-02-05, 19:06
Har beställt ledramp, har oxå led low på min passat B8. Hur når man enklast dessa stift? Går det genom motorhuven eller måste man ner å tabort stänkskyddet framför hjulet...?
Baksida strålkastare, man kommer åt kontakten lätt utan att demontera något.

Jope1980
2020-02-06, 19:49
Baksida strålkastare, man kommer åt kontakten lätt utan att demontera något.

tack!

fear50
2020-02-07, 00:32
På min passat 2013 är det denna kabel den gröna som är styrsignalen11480

Jope1980
2020-02-13, 18:38
Har idag kopplat in min ledramp, satte en strömtjuv på stift 11 blå/vit å det fungerade perfekt. Ingen canbus enhet heller, jag har led low. Däremot flimrar ljuset när man kör, men det antar jag är pga ojämnheterna i vägen så rampen skakar... Det flimrar ingenting när bilen står stilla, upplever ni andra att ljuset flimrar något?

Joakimsunesson
2020-09-22, 12:57
Blå/vit kabel VF strålkastare, osäker på vilket stift i dagsläget.
Där har ja tagit med led low strålkastare.

Hej
jag har en 2017 passat gte med led high som jag ska montera ledramp och Can m8 på
vart kan man ta sig igenom torpedväggen på ett bra sätt för att ta canbus signal?
sitter ju en stor grej till elmotorn där batteriet annars sitter vad jag förstått.

Mvh Jocke

Thomas80
2021-09-17, 16:28
Någon som vet hur man gör om man vill ha led ramp på passat b8 2020..