handdator

Visa fullständig version : Behålla snittförbrukning



Karhart
2016-09-05, 12:53
Hej. Jag har noterat att snittförbrukningssiffran i passaten nollställs hela tiden. Går detta att ställa in på något sätt? Jag vill kunna se snittet över en hel månad, inte för varje körning till jobbet.

Pelk
2016-09-05, 13:05
Det finns 2 olika lägen i färddatorn:



Läge "1" nollställs av sig själv (efter 2-3h, minns ej tiden)


Läge "2" som nollställs av dig själv


För att växla mellan de 2, trycker du på "OK"-knappen på ratten/vindrutetorkarspaken.
För att nollställa läge "2" (och även läge "1") håller du in OK-knappen tills det nollställts.

Premis
2016-09-05, 13:07
Tror det är så dom funkar, att dom nollställs vilket är lite tråkigt. Nån annan med passat får kolla om det ska vara så.

Ett alternativt är att manuellt lagra förbrukning. Försöker själv göra det i spritmonitor appen. Så får man en statussida så här http://www.spritmonitor.de/en/detail/778862.html

Blåbäret
2016-09-05, 13:10
Passat av vilken årsmodell?

Men hur som helst. På båda mina Octavia som jag hade innan och på min nuvarande Golf så har jag två olika minnen för snittförbrukningen. Ett som nollställs manuellt och ett som nollställs automatiskt vid varje resa. Så jag tror att du bara tittar på fel snittförbrukning, och hur du byter minne beror på årsmodellen av bilen och hur knapparna ser ut.

Karhart
2016-09-05, 17:38
Det finns 2 olika lägen i färddatorn:



Läge "1" nollställs av sig själv (efter 2-3h, minns ej tiden)


Läge "2" som nollställs av dig själv


För att växla mellan de 2, trycker du på "OK"-knappen på ratten/vindrutetorkarspaken.
För att nollställa läge "2" (och även läge "1") håller du in OK-knappen tills det nollställts.

Lysande! Tack så mycket.