handdator

Visa fullständig version : Infotainment i sharan



banarne01
2016-09-04, 14:28
Hej

En fråga ang. skärmar i en ny sharan.
Finns det 2 storlekar att tillgå eller är det samma typ av skärm men den dyrare har gps? Är det värt att köpa gps varianten eller får man bara gps extra?
Tacksam för svar!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Fredrix
2016-09-04, 14:55
Du har "Radio Composition Media inklusive App-Connect (Apple CarPlay & MirrorLink)" som standard.
I Tiguan är den 8", de ser ut som de sitter samma enhet i Sharan också.
Storleken är väl densamma även med navigation, om det sedan skiljer i upplösning har jag dålig koll på.

Om det är värt 11400:- för att få navi i sin bil är väl upp till var och en, själv tycker jag att det är bortkastade pengar. Du har Apple Carplay och AndroidAuto (finns inte än i google play) som standard, där har du Apple maps och Google maps för navigering om man vill ha det i bilens skärm.

MacAllan
2016-09-04, 15:30
Du har "Radio Composition Media inklusive App-Connect (Apple CarPlay & MirrorLink)" som standard.
I Tiguan är den 8", de ser ut som de sitter samma enhet i Sharan också.
Storleken är väl densamma även med navigation, om det sedan skiljer i upplösning har jag dålig koll på.

Om det är värt 11400:- för att få navi i sin bil är väl upp till var och en, själv tycker jag att det är bortkastade pengar. Du har Apple Carplay och AndroidAuto (finns inte än i google play) som standard, där har du Apple maps och Google maps för navigering om man vill ha det i bilens skärm.
Är det inte denna Android Auto du menar?
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.projection.gearhead&hl=sv

Fredrix
2016-09-04, 15:43
Nja, den finns väl inte i svenska google play än?
De som kör med det har väl fått installerat utanför play?

Jag kör apple, har dålig koll..

MacAllan
2016-09-04, 16:02
Nja, den finns väl inte i svenska google play än?
De som kör med det har väl fått installerat utanför play?

Jag kör apple, har dålig koll..
Stämmer nog, hittade inte appen med telefonen i play store.

Marcus
2016-09-04, 17:18
Har du testat att navigera med Apples skitkartor via Apple Car Play? Bajs säger jag. Köp hellre appen Navigon. Grym.

Fredrix
2016-09-04, 18:33
Nej, inte testat, har inte fått min bil än.
Ja, navigon körde jag förut innan de gick över till endast app, kör tomtom nu, ok det också.

Marcus
2016-09-04, 18:36
Om du använder en nyare iOS-enhet så rekommenderar jag verkligen Navigon-appen. Det är en helt annan värld än Apples sk kartor, anser jag...

Fredrix
2016-09-04, 18:46
De tror jag säkert, trivdes med navigon när jag hade det.
Men vill man ha en lös gps idag så finns det bara garmin och tomtom att välja på.
Sitter man dessutom med en telefon från jobbet med 16GB finns det inte mycket plats över efter spotify.

Joabor
2016-09-04, 18:53
Skärmen är endast 6,5" dvs. den är lite mindre än va de nyare VW har. Den stora skärmen heter Discover Pro men den går inte att få till Sharan.

Kul att du också har en ny Sharan på G, lägg gärna upp spec. och modell.

J//

MacAllan
2016-09-04, 19:32
Har du testat att navigera med Apples skitkartor via Apple Car Play? Bajs säger jag. Köp hellre appen Navigon. Grym.
Om man har Android telefon och lägger in navigon på den, skall man köra via Android Auto eller mirror link för att använda den då?

Marcus
2016-09-04, 19:49
Jag använder inte Android, så jag vet inte tyvärr. Man kan inte köra Navigon via Apple Car Play. Troligen på grund av att Apple vill skydda sin egen sk kartapp, som är helt värdelös. Jag använder en hållare istället till min iPhone.

banarne01
2016-09-04, 20:32
Skärmen är endast 6,5" dvs. den är lite mindre än va de nyare VW har. Den stora skärmen heter Discover Pro men den går inte att få till Sharan.

Kul att du också har en ny Sharan på G, lägg gärna upp spec. och modell.

J//

Tack! Så standardskärmen är på 6,5? Det var egentligen den större skärmen jag ville åt men då spelar det ingen roll då om discover och composition är storleksmässigt samma. Skippar nav då!
Bifogar min spec! Gör gärna du det också.http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160904/966f34337fad0ded9b7f075f1b098835.jpg

Vad har du förhandlat till dig för nån rabatt?




Skickat från min iPhone med Tapatalk

Joabor
2016-09-04, 21:15
Nice,

Jag önskar att jag kunde klämma in 18" Marseille, dom är så satans snygga och Stratford så hemska. Ett tips är att skippa lightassist och ta blindspot sensor och/eller lane assist.
8106


Jag tog bilen via företaget därav ganska grymma rabattsatser. Enligt VW i Hammarby Sjöstad kunde dom inte "klämma" in Marseille fälgaran då jag redan hade så pass bra rabatt.

Låt oss hålla kontakten och byta erfarenheter jag beställde bilen för 2 veckor sedan så den bör dyka upp i november. Vinterdäck går via företaget.

Mvh,
Joakim

banarne01
2016-09-04, 21:59
Absolut! Det måste vi göra. Vad blev det slutgiltiga priset på bilen? Min landade på 428k.
Jag har inte gjort beställningen än, blir det av i veckan så hamnar leveransen i v 50-51.
Ska tänka på det där med lightassist kontra andra funktioner. Taxk!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Joabor
2016-09-04, 23:03
395k jag har endast 9 basbelopp att handla bil för.

Mattias
2016-09-04, 23:24
Jag använder inte Android, så jag vet inte tyvärr. Man kan inte köra Navigon via Apple Car Play. Troligen på grund av att Apple vill skydda sin egen sk kartapp, som är helt värdelös. Jag använder en hållare istället till min iPhone.

Har du testat appen på senare tid, tycker nämligen den är helt ok nuförtiden.
Visst finns bättre, men funkar till det jag använt den till, har även testar med CarPlay i Passaten och det funkar bra :)

banarne01
2016-09-05, 13:53
Så himla kluven när det gäller gps eller ej. Så vitt jag vet är det touchscreen och 6.5tum oavsett men är den versionen på gps mer högupplöst?


Skickat från min iPhone med Tapatalk