handdator

Visa fullständig version : Lite köpråd ang. Passat TDI



Karhart
2016-09-03, 08:20
Hejsan! Nu på forumet och förhoppningsvis snart även en Passatägare. Behöver lite tips och råd.

Jag har spanat in en 2013 tdi 140hk masters modell som gått 12000 mil, säljes privat av en herre som är enda brukaren av bilen. Vi har pratat ett tag och jag kommer nog att slå till. Men jag har lite funderingar.

* Det är komfortstolar i, hur bekväma är dom jämfört med sportstolarna? Kan man byta ut dom mot sportstolar om behovet uppkommer?

* När ska kamremmen bytas?

* Hur lång livslängd kan man säga att en dieselvärmare har?

Tacksam för svar!


Tänk på att skriva en bra rubrik. /Moderator

Marcus
2016-09-03, 10:41
Jag tycker att komfortstolarna erbjuder just bra komfort, i betydelsen att man sitter utan att få ont och utan att bli trött. Precis som med sportstolarna. Sen är det väl en smaksak om man vill ha det sköna sidostödet som sportstolarna ger.

vfr
2016-09-03, 12:42
En dieselvärmare kan hålla hela bilens livslängd. Precis som med bilen i övrigt så kräver den service och omhändertagande. Det finns också slitdelar som behöver bytas. Glödstiftet t.ex.

Karhart
2016-09-03, 13:13
En dieselvärmare kan hålla hela bilens livslängd. Precis som med bilen i övrigt så kräver den service och omhändertagande. Det finns också slitdelar som behöver bytas. Glödstiftet t.ex.

Görs detta under servicetillfällen eller är det något man ska hålla koll på själv?

- - - Uppdaterad - - -


Jag tycker att komfortstolarna erbjuder just bra komfort, i betydelsen att man sitter utan att få ont och utan att bli trött. Precis som med sportstolarna. Sen är det väl en smaksak om man vill ha det sköna sidostödet som sportstolarna ger.

Jag är inget större fan av för stora sidostöd så komfortstolar kanske passar mig bättre.

Crille82
2016-09-03, 13:48
Görs detta under servicetillfällen eller är det något man ska hålla koll på själv?

Det finns inga servicepunkter som omfattar värmaren.

Karhart
2016-09-03, 14:09
Det finns inga servicepunkter som omfattar värmaren.

Okej. Kanske en dum fråga? Men hur kontrollera den då?

BjornL
2016-09-03, 18:15
Kamrem kommer väl vid 21000 på dessa?