handdator

Visa fullständig version : Klarlacksläpp Golf 5 Gti



SniFFzoR
2016-08-04, 10:13
Hejsan,

Ja, som rubriken lyder så har jag drabbats av vad jag tror är klarlacksläpp i fronten på bilen. Eftersom det stör mig, och den "barlagda" ytan blir större för varje säsong så undrar jag om det finns något man kan göra åt det (jag vet att det går att lacka om hela fronten, men lyssnar gärna till andra förslag, om sådana finns).

På bilden ser man släppet, som på bilden är vid bilens vänstra strålkastare. Efter sommarens Europaresa så har det även uppkommit släpp på motsvarande ställe, fast vid den högra strålkastaren.

7988

/S

a128
2016-08-04, 11:06
Det är den del av bilens platina

den åldras med värdighet :cool:

Petta77
2016-08-04, 12:21
Billigast är väl våtslipa bort kanterna / alternativt inte våt slipa. Sen köpa en sprayburk med klarlack.

SniFFzoR
2016-08-04, 12:41
Billigast är väl våtslipa bort kanterna / alternativt inte våt slipa. Sen köpa en sprayburk med klarlack.

Finns det någonstans där man kan lämna in den för ett sådant arbete? Jag jobbar ogärna med lacken själv, eftersom jag anser mig fullständigt inkompetent när det kommer till lack.

/S

a128
2016-08-04, 12:43
Billigast är att komma med stötfångaren lös och rensad och få den omlackad

Mattias
2016-08-06, 23:05
Jag skulle lacka om den och samtidigt få bort alla gammla stenskott, brukar inte bli så farligt dyrt att låta en lackerare göra det.

pudas
2016-08-07, 08:25
Jag vet inte hur det är på GTI modellen, men är det inte en plastdetalj som lacksläppet uppkommit på? Om det är plast så är det nog lämpligast att lämna den till en billackare som sprutar den med klarlack med mjukmedel iblandat. Att spreja med klarlack på burk kan ge ett mindre hållbart resultat.