handdator

Visa fullständig version : PrimeCar i Sätra - erfarenheter sökes



mtm
2016-07-27, 12:18
Behöver en bra skadeverkstad i Stockholm med omnejd.

http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?23208-Krockat-i-utlandet-Volkswagen-F%F6rs%E4kring

Hade tänkte lämna in den hos KW, men de har ju ingen sådan. Men de rekommenderade PC.

Nån har inne som vill delge sina erfarenheter? Hittade inget substantiellt när jag sökte.

http://primecar.se/

Marcus
2016-07-27, 12:25
Primecar: "...auktoriserad skadeverkstad för Peugeot och Citroën". Varför lämnar du inte in bilen till en VW skadeverkstad?

Peter56
2016-07-27, 17:57
Primecar: "...auktoriserad skadeverkstad för Peugeot och Citroën". Varför lämnar du inte in bilen till en VW skadeverkstad?

Det står på företagets hemsida att de är en fullserviceanläggning för VW och Skoda där de även utför plåt och lackjobb. Däremot har jag ingen aning om de gör bra jobb eller inte.

Raz
2016-07-27, 19:37
Jag har bra erfarenhet av dem. Lämnade in min Golf Mk2a där för några år sedan och dom var väldigt noggranna.

mtm
2016-07-27, 23:45
Ja, har läst lite på Reco och de verkar vara duktiga. Det i kombination med att det dels är ett litet jobb (antar jag? se andra tråden för bild på skadorna) och dels att KW samarbetar med dom gör mig rätt trygg. Om jag kommer ihåg så återkommer jag med min upplevelse när det är klart. Ska besikta på tisdag nästa vecka och de är i början på Sep. och bokar.

BjornL
2016-07-28, 13:29
Det ser ut som det är rikt på skärmen och dörren, ev byte list, lack och sedan foliering. Inget jättejobb.

pp3
2016-07-28, 14:07
Lämnat in 2 bilar till dem vid olika tillfällen. Första gången var det en peugeot där de gjorde ett bra jobb (4år sen). Efter det var jag inne med golfen två ggr. En för lacka om bakre kjol efter en parkeringsskada och den andra gången för motorhuv + vänster hjulhus efter glaskillen hos vw smista lyckades repa bilen vid byte av vindruta. (yay!)

En tredje gång med golfen blir det inte hos primecar tyvärr.
Deras vattenslipning kan ses från månen samt antal bubblor i klarlacken är onödigt många. Det första kan man ordna hos en bra rekondare, det andra är inte så enkelt.

Detaljer kan ges genom PM.

mtm
2016-07-28, 16:25
Lämnat in 2 bilar till dem vid olika tillfällen. Första gången var det en peugeot där de gjorde ett bra jobb (4år sen). Efter det var jag inne med golfen två ggr. En för lacka om bakre kjol efter en parkeringsskada och den andra gången för motorhuv + vänster hjulhus efter glaskillen hos vw smista lyckades repa bilen vid byte av vindruta. (yay!)

En tredje gång med golfen blir det inte hos primecar tyvärr.
Deras vattenslipning kan ses från månen samt antal bubblor i klarlacken är onödigt många. Det första kan man ordna hos en bra rekondare, det andra är inte så enkelt.

Detaljer kan ges genom PM.

Vattenslipning/bubblor är det något jag som lekman ser och har man rätt att begära backjobb om det är dåligt?

Du får gärna PMa mer info. :)

jimZon
2016-07-31, 10:36
KW är väldigt måna om sitt rykte så om de rekommenderar Prime Car så borde de vara bra.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Amazonas
2016-08-02, 01:35
Har goda erfarenheter av PC, kan rekommendera dem. Omlack av baklucka på Golf Mk7 samt lackjobb på morsans 7 år gamla tornadoröda mk6 utan färgskiftningar.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Bashing_Sthlm
2017-05-07, 13:35
Jag har dåliga erfarenheter av denna verkstad. Sitter i en långdragen tvist med dom. Bilen åkte till dom efter en krockskada. 20160821 hamnade den där fick tillbaka bilen 201704 med nya skador på bilen. Va tvungen att lämna i den på en opartisk besiktning. Besiktingsmannen avrådde mig från att fortsätta köra bilen då den är en trafikfara. Nu återstår ARN samt advokater. Rekommenderar ej detta ställe. Detta har kostat mig ofantligt mycket pengar iform av hyrbil å dyl då jag behöver min bil i jobbet. Hade man vetat detta så hade det varit billigare å köpa en ny bil istället.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

mtm
2017-05-11, 15:34
Jag har dåliga erfarenheter av denna verkstad. Sitter i en långdragen tvist med dom. Bilen åkte till dom efter en krockskada. 20160821 hamnade den där fick tillbaka bilen 201704 med nya skador på bilen. Va tvungen att lämna i den på en opartisk besiktning. Besiktingsmannen avrådde mig från att fortsätta köra bilen då den är en trafikfara. Nu återstår ARN samt advokater. Rekommenderar ej detta ställe. Detta har kostat mig ofantligt mycket pengar iform av hyrbil å dyl då jag behöver min bil i jobbet. Hade man vetat detta så hade det varit billigare å köpa en ny bil istället.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Trist att du har fått problem. :(

Min erfarenheter är goda. Kortfattat: Lämnade in bilen och fick tillbaka den, var inte helt nöjd och hade en del anmärkningar. De tog tillbaka bilen och åtgärdade det jag hade anmärkt på. De stod för hyrbil osv.

Bashing_Sthlm
2017-06-03, 08:24
Uppdate.

Lämnade in bilen igen. Skulle först ta 1v. Sedan hade man då bokat en hyrbil till mig i 2v (för säkerhetsskull) 3v har snart passetat å jag har inte hört ett ord. Försäkrings bolaget vilket oxå är VW tycker detta är Primecars (Werksta) fel och Primecar skyller på bolaget att bilen aldrig skulle lagats. Lutar mer å mer åt att man behöver koppla in ett ombud (advokat) för att ta det via en rättslig lösning. Katasttof behandling av VW...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk