handdator

Visa fullständig version : Frågor omkring Golf GTI IV



zum
2016-07-21, 21:06
Hallå! Nyligen inhandlat en Golf GTI IV -00 och det är första vagen jag äger.. Fruktansvärt nöjd med bilen och den fyller mina behov alldeles utmärkt! Några frågor som har kommit är:

När jag köpte bilen var det bara en nyckel till den och den var förstörd så det går bara öppna med nyckeln.. Finns det möjligheter att få tag i nya nycklar? Vet att passat av samma årsmodell hade en betydligt roligare nyckel än den min golf har.


Färddator? Jag har på högerspaken en knapp som det står reset på och två knappar på sidan. Borde inte det innebära att bilen ska ha färddator? Återigen, den Passat jag har kört innan hade ju färddatorn under temp och diverse lampor. Läst något om att en del har "lilla" och att det ska vara samma som klockan? Får ingen reaktion alls när jag trycker på knapparna.


Hur är det med canbus styrning på dessa? kom det senare på golf eller är det canbus på bilen?




Det var nog dom frågorna jag har hunnit skaffa första dagen med bilen ;D

Mvh Mike

a128
2016-07-21, 21:44
DEt finns en databussledning som går ut till dom olika modulerna tex. fönsterhissar m.m

man kan läsa ut felkoder med en VAG-COM 409.1 i demoläge som finns för kaffepengar på ebay
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=kkl+409.1&_sop=15
bilen är troligen förgammal för OBD II

uttaget finns bakom en lucka framför växelspaken

ny nyckel kan beställas men måste kodas in