handdator

Visa fullständig version : Bromspedalen fastnar i nedtryckt läge



thejetta
2016-07-16, 23:49
Tjena! har ett problem med min bil, bilen i sig är en jetta mk1 med en 1,6 liters bensinmotor. Bromspedalen fastnar i nedtryckt läge när jag bromsar och för att den ska sluta bromsa måste jag ta upp den med foten. Det har hänt någon gång när bilen har stått i någon dag att bromsen funkar som vanligt, men efter några minuters körning uppstår samma problem tyvärr!

Hittar inga liknande problem efter timtals av sökningar på google, så vad tror ni är problemet?

Tack på förhand!

Foppson
2016-07-17, 14:28
Låter som om vacuumservot är felande. Jag kan inte tillföra något annat än att testa att köra en sväng utan vacuumslangen ansluten och se om det händer då, men då är bromsarna väldigt hårdtrampade.

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk

thejetta
2016-07-17, 16:20
Låter som om vacuumservot är felande. Jag kan inte tillföra något annat än att testa att köra en sväng utan vacuumslangen ansluten och se om det händer då, men då är bromsarna väldigt hårdtrampade.

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk

Jag testade faktiskt att köra en sväng utan vakuumslangen och då fungerade bromsen som vanligt, så jag antar att det är något med slangen som går till insuget eller bromsservon? Kanske kan vara backventilen som läcker?

thejetta
2016-07-19, 23:28
bump..

Foppson
2016-07-19, 23:31
Tror det är i servot, den ska inte hålla kvar bromsen när du släpper foten, det kan vara något ventil i servot som strular om inte själva pedalstället värvar, långsökt kanske.

Skickat från min ALE-L21 via Tapatalk