handdator

Visa fullständig version : färgkoder



pudas
2016-07-10, 14:57
Nu har det hänt, måste fixa till alla skavanker på karossen på min TSI 07a!
Inte mycket då jag tycker karossen stått emot tidens förfall mycket bra! Jag undrar: Säljer återförsäljarna bättringsfärg i aerosol fortfarande, eller hör detta till historian? Om så, har dom färgkoden och kan se den på reg nr?

a128
2016-07-10, 15:42
PÅ vit etikett i servicebok eller bagaeutrymme under motorkoden är färgkoden :rolleyes:

lägg upp denn färkod så ska vi se om vi hitta någon åf

Peter-C
2016-07-10, 15:58
Som A128 skriver, normalt finns färgkoden på en självhäftande lapp (med diverse information) som sitter på bagagerumsgolvet eller reservhullsbaljan. Ofta börja lackoden med ett L som 1:a bokstav.

När jag köpt färg till mina bilar har VW åf tagit fram koden via regnummret.

I VW:s sprayset ingår metallbas + klarlack. Är det en solid färg (ej met.) så är den förmodligen ändå klarlackad.

VW:s Spayset brukar vara bra att jobba med. Dock är det din skicklighet som är avgörande för resultatet ;).

/Peter

pudas
2016-07-10, 16:11
Betyder det att VAG fortfarande säljer aerosoler? Med tanke på att gemene bilägare i dag knappast reder ut att fylla på spolarvätska så undrar man ju!
Jo jag vet att koden står på lappen i bagageutrymmet! Men jag vet också att det inte alltid räcker med det, utan att samma kod kan ha flera nyanser! Om detta gäller VW vet jag inte, men jag vet att det kan vara så på ett annat tyskt bilmärke!

Marcus
2016-07-12, 13:47
Man kan även se färgkoden på volkswagentillbehor.se

7892

pudas
2016-07-12, 21:11
Ja de var ju smidigt!