handdator

Visa fullständig version : Drivaxlar Scirocco GTI -77, med 1.8t 02j



Papparotzziz
2016-07-06, 12:12
Hej det här är första gången jag postar på det här forumet.

Jag har bytt motor och växellåda i min Scirocco GTI -77. Jag har stoppat i en 1.8t Agu motor med en 02J växellåda.

Nu till mitt problem, i lördags så tog jag min första provtur, efter ca 7mil så gick den inre drivknuten på vänster drivaxel sönder. Känns som om drivaxeln är för kort.
7885
Jag har nya kompletta drivaxlar på bilen från en sen Golf Cab mk1.

Det jag undrar över är, är om det är rät längd på dom eller om man ska ha andra när man bygger på en Scirocco mk1 för jag kan inte hitta något om vad folk har på sina ombyggda Sciroccos. utgick från att det var samma som på Golf byggena.

Är mycket tacksam för svar.

Falcor
2016-07-07, 06:12
Jag byggde min Scirocco 1.8t med en 02A låda och då funkade original drivaxlarna bra.
Vet inte vad som skiljer mot en 02J...

Papparotzziz
2016-07-10, 19:41
Tack för svar Falcor.

Eftersom jag inte fått några flera förslag/svar så blir det att beställa ny knut och prova och se vad som händer.
För det jag hittat så använder folk Scirocco mk2 axlar, och vad jag hittar så är det samma som de cabaxlarna jag använder.

Ända skillnaden är att folk använder 02a lådan. Vilken jag har fattat som skillnaden är att den är 6 växlad och inte klarar av lika mycket kraft som 02j lådan som är 5 växlad.

BjornL
2016-07-11, 09:22
02A är väl femväxlad? Är det inte den som sitter i Golf G60?