handdator

Visa fullständig version : Navigationsdatabasen inte tillgänglig.



mtm
2016-06-18, 21:24
Har någon råkat ut för detta problem? Se bilder nedan.

Hände i dag under en kort tur.

Bilen är en Passat SC 2016 med Navigation Pro.

https://goo.gl/photos/gqLJhPa78uZcqjhk9[/img]

[url]https://goo.gl/photos/MhFU7W7fEB17ecXQ6

Perra79
2016-06-19, 14:13
Prova starta om systemet genom att hålla in powerknappen i ca 3 sekunder så kommer det nog tillbaka... Eller så kommer det funka automatiskt nästa gång du använder bilen om den varit avslagen under en tid.

mtm
2016-06-21, 17:47
Prova starta om systemet genom att hålla in powerknappen i ca 3 sekunder så kommer det nog tillbaka... Eller så kommer det funka automatiskt nästa gång du använder bilen om den varit avslagen under en tid.

Tack för svaret och tipset (workaround antar jag)!

Så det är något man får leva med?

mtm
2016-11-21, 19:04
Hände idag igen. Förbannat jävla irriterande!!! Nån mer än jag som har problemet? Är hyffsat trött på att bilen är en del av inredningen på verkstaden.

MacAllan
2016-11-22, 11:50
Hände idag igen. Förbannat jävla irriterande!!! Nån mer än jag som har problemet? Är hyffsat trött på att bilen är en del av inredningen på verkstaden.
Om jag inte är fel på det så är det att den inte får kontakt/kan läsa SD-kortet, testa när den kommit igång genom att ta ut SD-kortet för att se om samma meddelande kommer då.
Har du original SD-kort eller har du köpt eget vid någon uppdatering?
Be dom även kolla så du inte har glapp i anslutningen från SD-korts läsarna, har du 2 läsare kan du testa byta plats på kortet.
Sist men inte minst be dom byta ut SD-kortet (om det är original) så att det inte är ett dåligt SD-kort.

MickeR
2016-11-22, 12:34
Om jag inte är fel på det så är det att den inte får kontakt/kan läsa SD-kortet, testa när den kommit igång genom att ta ut SD-kortet för att se om samma meddelande kommer då.
Har du original SD-kort eller har du köpt eget vid någon uppdatering?
Be dom även kolla så du inte har glapp i anslutningen från SD-korts läsarna, har du 2 läsare kan du testa byta plats på kortet.
Sist men inte minst be dom byta ut SD-kortet (om det är original) så att det inte är ett dåligt SD-kort.

Pro har väl inte SD kort????

MacAllan
2016-11-22, 18:43
Pro har väl inte SD kort????

Det har den kanske inte, jag tog för givet att den hade eftersom uppdateringsförfarandet är samma som på Discover Media.
På SD-kortet till Media finns kartorna och några NDS filer samt dbinfo som är en fil relaterad till databasen.
Själva navigationsprogramvaran ligger inte på SD-kortet.

MickeR
2016-11-23, 10:46
Det har den kanske inte, jag tog för givet att den hade eftersom uppdateringsförfarandet är samma som på Discover Media.
På SD-kortet till Media finns kartorna och några NDS filer samt dbinfo som är en fil relaterad till databasen.
Själva navigationsprogramvaran ligger inte på SD-kortet.

Jag har Media i min bil, där ligger navigationsdatan på ett SD kort som alltid måste sitta för att navin skall funka. På Pro kopieras navigationsdatan till en intern hdd i enheten och kortet sitter endast i vid uppdatering. Låter som fel på hdd, begär att få enheten utbytt!