handdator

Visa fullständig version : Mk4 O2K låda, modellkod ERT med problem



Alle47
2016-06-08, 21:42
Min mk4 har haft ett missljud i lådan vid enbart backande, som jag inte tänkte på vid köpet för 6 veckor sen.
Men fördjupade mig i det nu och det verkar ju vara i lådan det sitter, hade väl hoppats på nåt annat enklare fel.

Vad är det som ger upp som får den att knaka och ha sig men ändå fungera?

Bilen har gått 14k mil så lite sur att lådan ska behöva bytas vid dom milen, övriga växlar går perfekt för åldern.

Skickat från min E6553 via Tapatalk

golf666
2016-06-10, 00:24
Troligtvis ngn som lagt i backen medans de fortfarande åkt framåt. Inga problem o åka så i flera år med all säkerhet. Mammas gamla golf 3 kombi var precis likadan i 3års tid medans hon ägde den. Knackade när man åkte på backen, irriterande men men..

Alle47
2016-06-10, 18:34
Troligtvis ngn som lagt i backen medans de fortfarande åkt framåt. Inga problem o åka så i flera år med all säkerhet. Mammas gamla golf 3 kombi var precis likadan i 3års tid medans hon ägde den. Knackade när man åkte på backen, irriterande men men..
Jag började först kolla efter beggad låda, men sen tappade jag orken och kör nog vidare.
Vet ju dock inte hur länge den låtit innan jag köpte den.
Verkar vara en svag länk, då väl alla bilar körs på samma sätt, men läst en del om just dessa lådor som verkar känsliga.

Skickat från min E6553 via Tapatalk