handdator

Visa fullständig version : tips ang. cupkit installation?



Herr Apa
2007-09-14, 15:29
Så nu ligger det en kartong på golvet i mitt vardagsrum. H&R står det på den. I kartongen ligger det ett cupkit 60/40 sänkning. Mmmm

Tid hos verkstad för hjulinställning är bokad.
Nu återstår bara installationen!

Nu undrar jag om ni har några tips inför stundande arbete? Vad ska jag tänka på? Jag har en Haynes rep.bok. men lite tips är väldigt välkomna.

/apanpapan

robber
2007-09-14, 15:55
Så nu ligger det en kartong på golvet i mitt vardagsrum. H&R står det på den. I kartongen ligger det ett cupkit 60/40 sänkning. Mmmm

Tid hos verkstad för hjulinställning är bokad.
Nu återstår bara installationen!

Nu undrar jag om ni har några tips inför stundande arbete? Vad ska jag tänka på? Jag har en Haynes rep.bok. men lite tips är väldigt välkomna.

/apanpapan

Som med alla bilar så är det alltid roligt att också ha nya fjäderbenslager att montera på de nya dämparna (om de nu inte medföljer) kopparfett och något att bränna med kan också vara bra då grejorna ibland kan sitta. Hur ser detta cupkitt ut? Medföljer hela fjäderbenen eller är det bara dämpare och fjädrar? Gärna lite bilder före/efter sen också :)

Lycka till och trevlig helg!

/Robin

Cullberg
2007-09-14, 16:23
Vad gäller det för bil?

Marcus
2007-09-14, 17:24
Som med alla bilar så är det alltid roligt att också ha nya fjäderbenslager att montera på de nya dämparna (om de nu inte medföljer) kopparfett och något att bränna med kan också vara bra då grejorna ibland kan sitta. Hur ser detta cupkitt ut? Medföljer hela fjäderbenen eller är det bara dämpare och fjädrar? Gärna lite bilder före/efter sen också :)

Lycka till och trevlig helg!

/Robin

Cup Kit är hela ben.

Herr Apa
2007-09-14, 20:26
Kopparfettet använder jag var?
Fjäderbenslager inhandlas i veckan...

Bilen är en Golf III GL. Mer lull-lull kommer snart, liksom bilder...

/apa

robber
2007-09-15, 01:11
Kopparfettet använder jag var? /apa


Perfa i leder på bultar mm. Förhindrar korrotion och skit till en viss del samt blir smidigare när du ska ha ned det nästa gång. Kopparpasta på spraybura är kung!

znabb
2007-09-15, 11:26
Perfa i leder på bultar mm. Förhindrar korrotion och skit till en viss del samt blir smidigare när du ska ha ned det nästa gång. Kopparpasta på spraybura är kung!

det skiljer i diameter på "koppen" som sitter högst upp på de främre fjäderbenen.är en brytpunkt vid 1995 tror jag.

mao kan du ev få byta dem för att få dit ditt cup kit.

Herr Apa
2007-09-15, 12:39
Har förstått att det är en skillnad på "koppen" mellan olika årsmodeller.
Det kan även vara läge att byta bussningar, skyddsdamasker?
Kanske passa på att rostskydda innerskärmar samt lacka länkarmar och dylikt i svart hammarlack när man nu kommer åt.
Även läge att införskaffa ett fjäderkomprimeringsverktyg.

Någon som har en uppfattning om hur lång tid det hela (bara bytet) kan ta?
Borde väl gå på 4-5 timmar typ?

/pappapan