handdator

Visa fullständig version : Har bytt ABS givare men ABS lampa lyser i alla fall.



John Eriksson
2016-05-16, 19:47
Hej på Er.

Jag har nyss fått felkoder avlästa på en Golf GTI 98. Där det indikerade på ABS Givare vänster fram. Har bytt den efter lite besvär, den gamla satt som berget. ABS lampan lyser dock fortfarande. Måste jag släcka felkoden. Kransen var lite angripen av rost men verkade hel är det så att för rostig kuggkrans eller om det blir för stort avstånd mellan givare och krans kan det göra att ABS lampan lyser. Mvh John Eriksson i Bollnäs.

Petta77
2016-05-16, 20:35
Jag fick felkod vänster bak. Lämna in å de bytte. Funka i typ 3 km sen lös lampan igen. Kransen byttes, funka i ytterligare 3km. Fick byta hydraulpumpen, allt frid och fröjd (vill minnas att de va tvunga att gå in och "lufta" hydraulpumpen via vagcom

vfr
2016-05-16, 20:38
Eller så är det något vaj med kablage eller kontakter. Det är inte heller helt ovanligt med tanke på den hemska miljön. Om det är vanligt på just din bilmodell vet jag inte, men rent generellt.

JunJin
2016-05-17, 18:14
Kolla säkringsdosan uppe på batteriet, glapp i den kan ge konstiga felkoder.

Alle47
2016-05-17, 21:20
Har du kört med bilen efter bytet och testat nolla igen?

Skickat från min E6553 via Tapatalk

John Eriksson
2016-05-23, 08:53
Hej op Er.

Har ordnat sig med min Golf nu. Det var rätt att byta denna ABS Givare. Problemet var att jag skulle ha kört bilen i några hubndra meter på en gång. Hade nämligen gett upp för dagen och då jag åkte hem med bilen så slutade lampan att lysa och sedan har bilen besiktats så det var vad som krävdes för att få lampan sluta lysa. Bilens dator skulle få riktiga signaler från alla ABS givare. Tack för förslagen från.

John Eriksson i Bollnäs Mvh.