handdator

Visa fullständig version : Lurad av märkesverkstad på 28.000 kr?!



Caddy_2009
2016-04-14, 10:26
Hej

Lämnade in vår Caddy 2009 med e 1.9 Tdi motor för den var helt död från och till när vi försökte starta när vi tankat eller varit inne och handlat. Vi fick vänta någon minut och sen startade den. Detta pågick några veckor och tillslut var den helt död. Bärgades till verkstan som ringer efter några dagar och säger att mekatroniken till DSG lådan behöver bytas för 28.000 kr. Säger ok till detta och betalar och hämtar bilen och samma fel kommer igen efter 2 dagar. Jag hör då att det klickar i relät till vänster om ratten när jag startar bilen. Bärgar bilen igen och ifrågasätter vad de gjort när de ringer och säger att det var spänningsrelät som va dåligt och det är nu bytt. Varför kollade de inte relät ifrån början. Synpunkter önskas för de ha bytt en del som inte behövdes byta.

Peter56
2016-04-14, 10:40
Hej

Lämnade in vår Caddy 2009 med e 1.9 Tdi motor för den var helt död från och till när vi försökte starta när vi tankat eller varit inne och handlat. Vi fick vänta någon minut och sen startade den. Detta pågick några veckor och tillslut var den helt död. Bärgades till verkstan som ringer efter några dagar och säger att mekatroniken till DSG lådan behöver bytas för 28.000 kr. Säger ok till detta och betalar och hämtar bilen och samma fel kommer igen efter 2 dagar. Jag hör då att det klickar i relät till vänster om ratten när jag startar bilen. Bärgar bilen igen och ifrågasätter vad de gjort när de ringer och säger att det var spänningsrelät som va dåligt och det är nu bytt. Varför kollade de inte relät ifrån början. Synpunkter önskas för de ha bytt en del som inte behövdes byta.

Kräv att få tillbaka dina 28.000 kr som du betalade för bytet av mekatroniken. Går de inte med på detta så anmäl företaget till Allmänna Reklamationsnämnden.

Caddy_2009
2016-04-14, 10:47
Vid första kontakt sa de att felet med relät uppkom efter mekatroniken strulade. Fast nog borde tändning ha funkat även om mekatroniken var dålig. (dvs det var relät som var dåligt första gången och inte mekatroniken)

Kim
2016-04-14, 10:56
Ja kräv att få tilbaka pengarna. Ingen diskussion. Ge dig inte.

a128
2016-04-14, 11:14
Ett relä kan krångla under en längre tid innan felet ger sig

Cullberg
2016-04-14, 17:44
Jag har aldrig hört att mekatroniken skulle orsaka att bilen inte startar?

Caddy_2009
2016-04-14, 17:44
Hej

Vill bara säga att det ser ut att lösa sig och att jag kommer bli en nöjd VW kund.

Mex165
2016-04-14, 20:28
Va bra, många som blir lurade...
Be ALLTID om att få tillbaka delen/delarna som verkstaden bytt...!

jimZon
2016-04-22, 19:27
Va bra, många som blir lurade...
Be ALLTID om att få tillbaka delen/delarna som verkstaden bytt...!

Det där har jag försökt med flera gånger och det har nästan alltid slutat med att verkstaden sagt att det är en "utbytesprodukt". pfffffft.

Foppson
2016-04-24, 13:31
Det där har jag försökt med flera gånger och det har nästan alltid slutat med att verkstaden sagt att det är en "utbytesprodukt". pfffffft.
Normalt inget problem om man betalar stomkostnaden.