handdator

Visa fullständig version : Bagagelucka kan ej öppnas med VW-emblemet, Golf 5 2.0 FSI -05



Ganter
2016-04-10, 14:44
Hej!

Jag tänkte höra om det är nån som har/haft samma problem som jag. Jag kan plötsligt inte längre öppna bagageluckan med VW-emblemet utifrån på min Golf 5 årsmodell -05. Eftersom jag tidigare haft ett spolarvätskeläckage i bagageluckan så misstänkte jag att det var låskistan som ärgat eller nåt liknande, så jag tog bort panelen och lagade spolarvätskeläckaget samt bytte ut låskistan mot en annan. Men... problemet kvarstår, luckan kan fortfarande inte öppnas utifrån utan jag måste klättra via baksätet och använda nödöppnaren. Väldigt opraktiskt när man är och handlar... Någon som har en idé om vad det kan vara för fel annars? Kan det vara själva VW-emblemet som behöver bytas?

Tack!

Virro
2016-04-10, 21:06
funkar det om du trycker på din bil nyckel? isf vet du att låskistan är hel. och då bör det vara handtaget. kolla om det finns nån säkring annars till bakluckan... handtag borde ju gå köpa ett beg på laga.se =)

lycka till

Frank
2020-03-16, 21:52
Hej, öppnar upp denna tråd igen och hoppas på svar.
Jag har samma problem och provat med ny kista och bryggat kontakten vid vw knappen.
Till knappen (emblemet) kommer 11volt i den vita kabeln och bruna jordar. Vet dock ej funktionen vad som händer när man vrider emblemet.
Låskistan 2vita ständig spänning ca.11volt 1 brun som är jord och 1 vit kabel som ingen spänning kommer till ( signalström solenoid???)
Skulle vara bra med ett elschema...
Funderar kan comfort control system ha något att göra med detta men skulle inte den synnas i datorn?
Kablarna vid bagageluckan där de brukar gå av är hela ända till kistan och emblemet.
Tacksam för svar!