handdator

Visa fullständig version : Passat VR5 1999 syncro, spridarna öppnar inte



mathiaslager
2016-04-07, 19:23
Har en passat vr5 1999 syncro jag bytt blockpackning på oringar tändkablar osv osv, Montera ihop den och startar inte. har gnista har bränsle fram till fuel railen, Då kmr vi till problmet spridarna öppnar inte,
Någon som varit med om detta ? lr har förslag

Det jag provat

Har provat plugga returen om så dom får no med tryck
Har byt cam givare(hall sensorn)
har kollat säkringar
Har kollat ström till spridarna finns konstant 12v
Har kollat cam givaren det är en 3 wire - 0 +
har sumrat minus och på 0 har jag 11-12v och på + har jag 5v
Börjar bli desperat hära, Som jag kommit fram så ska cam givaren(hall sensorn) skicka ut en - signal till styrboxen som en skickar vidare till spridarna i när dom ska öppna osv lr är jag hellt vilse


Tänk på att skriva en bra rubrik! /Moderator

Sn00k
2016-04-07, 21:07
tror att du har en trigger på vevaxeln/frampå motorblocket, denna sköter funktionen du eftersöker.. hall-givaren på kammen är ju mest för att synca så motorn vet vilken takt den befinner sig i.
inte alls ovanligt med dåliga triggergivare just 99-01 där, undrar om inte så är fallet även på vr5 motorn..

mathiaslager
2016-04-07, 21:12
tror att du har en trigger på vevaxeln/frampå motorblocket, denna sköter funktionen du eftersöker.. hall-givaren på kammen är ju mest för att synca så motorn vet vilken takt den befinner sig i.
inte alls ovanligt med dåliga triggergivare just 99-01 där, undrar om inte så är fallet även på vr5 motorn..



Ok tack. Vet du om det går att mäta up den ?

Sn00k
2016-04-08, 23:29
med oscilloskop + filter, ja, men inte på nått enkelt sätt.. betydligt enklare att släppa en insexskruv, klicka isär en kontakt å byta den.. =)


..utgår från att du kollat felkoder med vettig vag-com/vcds?