handdator

Visa fullständig version : Golf 3 startproblem



Foolixz
2016-03-22, 21:05
Hej

Har en golf trea -94 som under pågående körning stendog. Idag bytte jag förmedlaren då många tipsa om hallgivaren, innan så tugga den bara på startmotorn men nu försöker den starta och lyckas nästan, svårt att förklara. Jag har kollat och får gnista på alla tändstift. Fick tips av en kompis att kolla ett membran/ packning som sitter i samband med "insprutslådan", ingen aning vad den kallas men där bensin och luft blandas etc. hoppas ni fattar. att en packning vid den ofta går sönder och att det då kommer inte luft som gör att motorn inte startar. Är inte helt hundra men ska prata med min far imorgon om det är samma packning vi bytte för 18 månader sen när vi köpte den, om det är den, är det rimligt att den gått sönder så fort? Motorkod på bilen är ABS och det är en 1,8l.

-Vad heter denna "insprutslåda" ?
-Andra tänkbara fel?
-Är jag på rätt spår?
-Vad heter denna packning?

Är tacksam för alla svar, tips och trix

Mvh

PassatGT16v
2016-03-22, 22:00
Hade liknande startproblem med min vento.
Hostade och ville nästan starta. Nötte man länge hoppade den igång.
Bytte tändspole och nu startar den direkt.

Packningen vet jag inte direkt vad den heter, kallar den förgasarfot, om han menar den mellan insprutare och insug.

Foolixz
2016-03-22, 22:11
Hur länge är "länge" ? Jag bytte tändspole när den precis slutat fungera för att se om den var problemet men i och med att inget hände bytte jag tillbaka, kan det vara en kombo, är det värt att slänga på en annan tändspole igen och prova?

Petta77
2016-03-23, 06:55
Tändbrytaren

PassatGT16v
2016-03-23, 07:50
Länge i mitt fall var ca 30-45 sekunder.

Är den bytt så borde det ju inte vara den.